Site icon Big Box Gamers

Hermetica – За мозъчни мазохисти

Hermetica влиза в жанр със сериозна конкуренция. Абстрактните игри за двама са толкова големи, че стоят леко в страни от цялата концепция с модерните настолни игри. Под „големи“ имам предвид, че дедовците им – шахът, Го и подобни са се влели венозно в цели поколения играчи, които нямат нищо общо със съвременните геймъри като мен, и като повечето от вас.

С други думи – тези игри имат голям шанс да пробият амосферата с вашите родители, а дядо ви на село би ви раздал шамари на такава игра, докато чакате кифтетата от баба Стефка.

Пред ръцете ми са минали доста подобия (въпреки че така и не съм се сблъсквал с Абревиатурната поредица), така че имам известна база за сравнение.

Hermetica пристига с дълга бяла магнитна кутия, в която прилежно е сгънат плеймат (като от пад за мишка), върху който ще играете с красивите ММ пулчета, идващи в готина торбичка. Като цяло, презентацията на играта е на нивo, с което ще имате чувството, че притежавате някакво луксозно издание. Това всъщност е доста важно за абстрактна игра последните години, тъй като излизат стотици на година и ако нямаш тема, с която да грабнеш потребителите, поне им замажи очите с компоненти.

Hermetica няма да ви замаже нищо. Това е сериозна игра със сериозен брейн демидж.

Концепцията на играта е следната – всеки от вас има пулче, което трябва да закара в полето на противника с помощта на няколко асистент-пулчета със специални умения.

В началото на играта вие си избирате подредба на картата (или си нареждате чрез драфт система), като слагате пречки на полето.

По време на вашия ход вие имате три действия, като можете да активирате само веднъж едно пулче на ход. Възможностите ви са:

В играта има четири вида пулчета:

Всяко едно от пулчетата има уникални специфики. Движат се по различен начин, а уменията им са изключително силни.

Водното пулче се движи от край до край и размества нещата около себе си. Земното се движи бавно, но разбутва всичко по картата и извън картата. Огненото може да се катери по стените и да стреля. Adept-ът ви пък изважда щит.

Този щит, освен че действа като пречка, взаимодейства с всеки един от трите вида пулчета по различен начин.

В основата си това е играта, но комбинативността на действията ви предизвиква такива верижни реакции, че ако не мислите поне два хода напред, нямате никакъв шанс за победа. Тази игра може да се развие светкавично, защото ако не внимавате, могат да ви изкарат всички пулчета за нула време и да излязат с Adept-a си през вашето поле.

Аналитичната парализа тук е на сериозно, на много сериозно, ниво и в никакъв случай не ви препоръчвам да започвате играта лежерно и с очакване за нещо леко или терасно-следобедно. Това не е такава игра. Това е шах, но с по-малко правила и с по-големи възможности. Не подценявам шаха, но тук вие решавате с кои пулчета ще започнете, кои ще вземате и дали ще вземате следващите ходове, а картата е толкова широка и често подвижна, че отворения характер на играта би ви сбръчкал мозъка до фрустрация.

За щастие, когато изкарате пулче от картата, то никога не се завръща, така че това предизвиква естествен часовников механизъм за края на играта. Мозъчната мъка има край, споко.

Заключение

Hermtica не е за геймъри със слаби сърца. Това е сериозна и тежка игра за двама, която може и да продължава само 30-40 минути, но ще имате чувството, че сте се състарили с три пъти повече накрая. И това не е лошо за правилните хора. Даже напротив – ако си падате по мозъчен мазохизъм, Hermetica ви предлага страхотна желязна лейди, която да ви избоде сивите клетки.

Играта награждава повторната игра. И потретната игра. И почетвъртната…та… Идеята е, че Hermetica е дълбока игра, която ще изследвате с месеци и ще откривате най-различни тактики, стратегии и ходове, които заслужават да се записват.

С други думи – препоръчвам ви да играете винаги с един и същи партньор, защото опитните играчи ще размажат новаците.

ПЛЮСОВЕ:

МИНУСИ:

Източник на снимките: Boardgamegeek.com

 

Exit mobile version