Site icon Big Box Gamers

Dice City: By Royal Decree – Задължително разширение!

Вчера говорих за уникалната и изненадващо дълбока Dice City. В момента има няколко разширения за играта, като това е последното, но пък най-голямо и най-значимо.  Преди да продължите нататък, бих ви препоръчал да кликнете на бутона отдолу, за да се запознаете по-добре с базовата игра.

Ревю: Dice City

By Royal Decree си е направо задължително разширение. Казвам го сега, ще го повторя и в заключението, за да ви се набие в главата. Разширението се опитва да оправи един от най-големите проблеми в играта и въпреки, че не успява напълно, то поне е близо.

Разширението добавя два основни модула, от които, както е модерно днешно време, можете да ползвате единия или пък и двата заедно. Препоръчвам ви да мушнете всичко в базовата игра без много да му мислите. Освен това в играта има и нов вид сгради, които добавят нова механика. Тази механика засилва още повече нуждата от сбръчкване на мозъчните ви клетки и превръща Dice City в още по-стратегическа. Новите сгради имат по-силни от стандартните ефекти, но за целта трябва да изпълните действието им в конкретен ред. Пример – имате 6 действия по време на хода си, а за да изпълните ефекта на сградата, зара, който махате от нея трябва да е поне четвърти.

Разбира се, това превръща в играта в дори още по-дългопротяжно приключение… но като сте се хванали на хорото ще го играете.

Голямото нещо, което добавя разширението е допълнителен двустранен търговски борд  (в началото на играта избирате базовата, или малко по-сложната страна) и нов цвят зар. Когато хвърляте заровете си, вие върляте вече и зелен зар, който може да отиде само на този нов борд. Това ви позволява да правите 6 действия на ход, а самите сгради на борда са малко по-силни от базовите в града ви. Освен това, за да ползвате това умение трябва да платите ресурс, който оставяте върху сградата. По време на бъдещи ходове, някой може да реши вместо да изпълни умението на сградата да вземе всички ресурси от там. Случва се. Често.

Друго нещо, което добавя разширението са тайни цели! Пфу! Клише, но нужно клише!  Тайните цели са тип: Наредете определен вид цвят в колона, или пък – направете еди колко си военни сгради и така нататък. Dice City отчаяно се нуждаеше от механика, която би позволила за още един начин на събиране на точки, за който се надяваме, че ще балансира корабите. Прави ли го? Ами… не. Все още корабите изглеждат като най-силната стратегия, а точките, които дават са мижави в сравнение с крайния резултат. Да, те могат и да връчат короната на победителя като му дадат няколко бонус точки, но не мисля, че са решаващи. Добре де, не искам да ги подценявам. Понеже всички се борят за тези цели, фокусът неизменно се насочва в тази посока. Най-оригиналната част от  обаче е начинът, по който работят. Всеки играч получава по две тайни мисии. Едната си я задържа, а другата я поставя на масата. Всички поставени на масата могат да се изпълнят от всеки играч. Ето и врътката. Щом някой играч успее да си изпълни неговата тайния цел, тогава всички останали си слагат тайните цели на масата. Така някой може да им открадне това, към което са се насочили. Въпреки, че това е чисто абстрактен механизъм, не мога да призная оригиналността в идеята.

Заключение

Картинка в заключението?! Witchcraft!

Обещах да повторя. Повтарям. By Royal Decree е задължително разширение. То ви разнообразява играта, от което Dice City се нуждаеше отчаянно, освен това ви дава нов фокус, към който да се насочите. Търговският борд може да изглежда като ненужна многотия, но всъщност ви разширява опциите многократно, а тайните цели, макар и все още да не оправят проблема с твърде силната стратегия с корабите, би могла да ви побута в определена интересна посока, която да ви подсили комбинациите между картите.

Това е. Готино разширение. Нужно разширение… скъпо разширение. Ако базовата игра ви се струва скъпа, това разширение е с далеч по-висока цена от тази, която би трябвала да е. Но, какво да правиш. AEG…

ПЛЮСОВЕ:

МИНУСИ:

 

Exit mobile version