Site icon Big Box Gamers

Blackwood – Най-бавеното ми ревю…

С тая игра имаме история. Определено е най-забавеното ревю от мен в историята на сайта. Имам я от няколко месеца и никога не ми се е случвало толкова несериозно да подходя към ревю копие.

И това не се дължи на липса на време или други оправдания. Обикновено, като поема ангажимент, го приемам сериозно и не търся причини да не се справя.

С тази игра обаче нещо се случи. Много пъти, когато е трябвало да я играем, аз съм се отказвал в последния момент. Дори няколко пъти съм я приготвял, отварял съм кутията, веднъж почти я сетнах… и съм се отказвал.

Нека ви кажа – играл съм ужасни игри, тъпи игри, отвратително изглеждащи игри, плашещо дълги игри… Blackwood не е нито едно от тези неща – даже напротив. Играта изглежда приятно, не е нещо дълго и дори е пъзел игра – нещо, което по принцип харесвам.

Странно е, но нямам логично обяснение защо избягвах играта. Може би нещо в многото главоблъсканици, които трябва да се следят по време на игра ме плашеше… сега след като имам опит с нея, осъзнавам, че и това не е адекватно притеснение.

Осъзнавам и, че това нямаше нищо общо с играта, просто реших да бъда откровен и да знаете откъде идвам в това ревю.

Blackwood е игра за правене на магически отвари, като играчите са вещици, събиращи съставки. С тези съставки правят магически буламачи, а с тези буламачи, могат да създадат магия или да ги продадат за пари на някакво древно горско божество, което в края на играта ще им причини кой знае какво за (-5) точки.

В началото на играта се нарежда голяма схема от карти с комбинации от 4 възможни съставки (Жабо, прилепи, четирилистни детелини и гъби.)

Всеки играч си има трима помощници и един по един всеки си слага работника на карта в тази схема. След като всеки е сложил, в определен ред играчите могат да си купят тези съставки, като платят цена в пари.

По-интересното, и основният фокус на играта, е как точно се вземат тези работници.

Играта е три рунда. Всеки рунд представлява пет хода, като групата работници влизат все по-навътре в гората.

Всеки ход се изпълнява само една колона, под която стои маркер. Ако там има работник, той си изпълнява работата, а магическата гора се приплъзга, като на липсващата карта се появява тази, която иначе би дошла следващия ход. Така ако сте имали работник напред, той може да се плъзне и да се изпълни този ход.

Като изключим, че вероятно нищо не ви е станало ясно от предния абзац (затова е на текст, можете да си го прочетете няколко пъти! :P), мога да обобщя, че поставянето на работници е тактическо и предизвиква лека форма на аналитична парализа.

Всичко в играта се върти около отварите, които искате да „наготвите“. Те са единственото нещо, което дава точки в края на играта. Всяка отвара обаче има конкретно изискване от съставки. Повечето карти със съставки имат повече от една съставка и цялата пъзелова мъка се крие как да комбинирате картите със съставки, че да не остава фира.

Но не трябва да мислите само за това. Когато си избирате отвара е добре да гледате и нейния цвят, защото в играта има магии, които може да си купите с определени цветове отвари.

Хубаво е да вземате магиите бързо, защото те се ползват веднъж на рунд, а всъщност са доста силни.

Точно тези магии създават нещо като мини двигател, с който ако изостанете, вероятно ще загубите и играта. Бих могъл да кажа, че в играта има лека доза ефект на Снежната топка.

Заключение

Имаше ли причина да бавя Blackwood ревюто толкова дълго? В никакъв случай. Играта е сравнително лека и провокира мислене, което да ви зачеше приятно.

Артът и компонентите са готини, въпреки че символите биха могли да бъдат малко по-отделени от арта, така че да се разграничават ясно отдалеч. Но дори и с тях се свиква.

Играта няма видими големи проблеми. Може би единственото нещо, с което мога да се заяда е, че се усеща доста еднообразна още на втория рунд, а какво да говорим за второто разиграване.

Тоест, кусурът ми е, че преиграваемостта не е особено висока. Ако имате възможност обаче, бих ви препоръчал да я пробвате. Но ако не й се обадите на следващия ден, не се чувствайте виновни.

ПЛЮСОВЕ:

МИНУСИ:

Exit mobile version