Site icon Big Box Gamers

World of Warcraft: The Adventure Game – Носталгично ревю

Признавам си, фен съм на Warcraft вселената … Играх една камара години WoW, прочетох книжките, играх стратегиите и сега играя и Heartstone, TCG-то създадено от Blizzard в света на Warcraft. Бях много изненадан когато разбрах, че има настолни игри по тематиката, беше сигурно, че ще се взимат. 😀 Днес ще ви разкажа за World of Warcraft: The Adventure Game.

Играта е изляза през 2008 година и е дело на дизайнера Corey Konieczka(който е дизайнер и на Descent и още доста познати игри) и се разпространява от FFG. WoW: AG е втората игра на FFG посветена на Warcraft. Първата игра WoW: The Board Game излиза през 2005 и най-вероятно ще ви разкажа за нея в някое от бъдещите ревюта. 🙂

Компоненти

По мое мнение, WoW: AG предоставя по-съкратен вариант на WoW: The Board Game и е може би по-ориентирана към нови играчи поради това, че е по-кратка, по-лесна за обяснение и не толкова тежка.

Какво ще намерим в кутията:

Геймплей

WoW: AG може да се играе от 2 до 4-ма човека. Всеки играч ще поема ролята на различен персонаж (dwarf-hunter, human-warlock, orc-warrior и undead-mage) и ще си прокара пътя към победа чрез куестване и битки. Играта се играе в поредица от ходове, като всеки ход е разделен на няколко фази.

1. Цел (как да победим)

Основното нещо, което ще правите по време на играта, ще е да изпълнявате куестове (задачки), които ще ви носят valor точки. Победител е този, който събере 8 (или повече) valor точки. При желание, точките за победа могат да бъдат увеличени. 🙂

2. Setup

3. Правилата на кратко

Както написах по-горе, WoW: AG се играе в поредица от ходове, като всеки ход е разбит на 4 фази:

След като е минала четвъртата фаза, хода на играчът завършва и е на ред играчът, който стои от ляво на вече игралият играч.

Битката

Активният играч взима червения зар, а играчът от дясно на него – черния (той ще играе ролята на врагът). Има карти с умения, които могат да бъдат изиграни по време на битката. Как протича битката:

Ако сборът между хвърленият зар и показателите за ranged/melee атака е равен или по-голям от показателя за защита на противника, то атаката е успешна и се нанася damage. Ако противникът е понесъл damage колкото е неговият показател за кръв, то:

Ако никой не е умрял – чудовището си остава на полето за евентуална бъдеща битка, а играчът не получава награда. играта предвижда и PvP (битки между герои), което е с почти същите правила.

Куестовете

Всяка карта за куест съдържа някаква малка история, правилата при който куеста ще бъде изпълнен и колко valor точки носи.

Challenge картите

Ако картата е:

Уменията на героите

Всяка карта с умение на герой съдържа:

Лично мнение

WoW: The Adventure Game е първата ми настолна игра, която си взех през 2009. Играна е може би десетки пъти и въпреки, че вече списъка ми с любими игри нарасна много, все още си спомням хубавите мигове прекарани с брат ми и баща ми (все още фенове на WoW :D), и старите приятели с които разцъквахме настолния и PC варианта. Играта не е толкова тежка, има лесни правила и чудесна атмосфера (поне ако сте фен) и предлага доста възможности за преиграване. Това, което не ми харесва в играта е, че има лек дисбаланс между героите, но къмюнитито се е погрижило за това. Още, къмюнитито е изкарало допълнителни герои и варианти, които си струва да бъдат изпробвани. Също така и FFG изкараха пакове с герои.

Винаги когато отварям шкафа с игрите да извадя Десeнт или някоя друга игра, поглеждам към намръщеното джудже от кутията на играта и си казвам „Ех, как ми се цъка настолния WoW … “ 🙂

Exit mobile version