четвъртък, ноември 21, 2019
Заглавна страница » Настолни игри » Trool Park – Семеен парк за труулове?
Trool Park – Семеен парк за труулове?

Trool Park – Семеен парк за труулове?

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри.Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и три деца.От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.
Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Latest posts by Деян Георгиев 'BigBoxGamer' (see all)

Повечето компании трябва да вземат пример от Анкама, когато стане въпрос за презентация. Компонентите винаги са им отлични, а илюстрациите изпълнени с ярки и силни цветове. С други думи – компанията си обича шаренкото.

Trool Park e… странна игра, която изненадващо работи за целта си. Тематично, вие строите собствен лунапарк в нещо като фентъзи сетинг. Все още не съществуват достатъчно добри игри с тази тема, а единствената, която изпъква силните черти на „лунапаркството“ – Unfair, според мен е засипана от тълпа хейтъри, водени от вожда Том Васъл.

Определено тематичността не е най-силната черта на Trool Park. Да, купувате си различни атракции и будки, но всичко, което ще гледате е цвета на плочка, умението й и иконката за климат в единия ъгъл.

Играта бързо се абстрактизира от тези три неща и в нито един момент няма да развиете някакво усещане за строене на лунапарк.

Това, което ще развиете обаче е някакъв мини двигател, който работи успешно за филър игра като тази.

Играта се развива в 8 рунда. Всеки рунд, вие ще си вземате по една атракция, ще обръщате случаен климат, който ще активира атракциите ви, ще се движите по три трака и след това ще отбелязвате точки спрямо предварително изтеглена карта и позицията ви на всеки от трите трака.

Звучи странно и абстрактно. Донякъде е. Поне докато не усетите фокуса на играта и комбинациите, които можете да съставяте всеки ход.

В средата на масата има дъска с атракции. Всеки играч избира тайно коя атракция иска и след това всички показват изборите си.

Тук идва особен момент. В играта има устройство, по което се плъзгат цилиндри с цветовете на играчите. Тези цилиндри показват приоритетността на играчите. Ако двама са избрали едно и също нещо, играчът по-напред взема нещото… след което цилиндърът му отива най-отзад.

По-особеното е, че този, който не е взел нищо, не само, че ще има втори шанс да си избере от останалите плочки, но и дори ще получи малък бонус. С други думи, понякога вие искате да сте последни. По този начин ще се вземете бонус И ще се придвижите по-напред в приоритетността.

В началото на играта ви е почти все едно коя плочка ще вземете, но към края ви устройват малко – добър символ на игра с добре изградена механика за двигател.

Всяка плочка има някакъв ефект, който е свързан с цветове на други плочки и често с натрупване от даден вид плочки, можете да изкарвате доста точки или движение по тракове.

Въпросните тракове са важни, защото те ще ви изкарат 90 процента от точките.

В началото на всеки рунд се обръща карта, която показва кой от траковете ще дава точки. И понеже траковете са три (колкото картите), случайността не е голяма и знаете какво горе-долу да очаквате.

Освен тези карти има и три токъна за три различни климата. Време е да ви кажа и че личните бордове на всеки играч са разделени на три части, като всяка част има различен цвят. Не. Не отговарят на климатите. Отговарят на трите трака. Повечето плочки обаче имат символ с климат. Когато в края на хода се обърне един от климатите, вие гледате всички ваши плочки с този климат и къде се намират. Ако всички са в едно поле – ще се движите доста по един трак, но можете да ги разпределите по повечко полета и да се движите балансирано.

В началото ще се бъркате повечко, защото има три трака, три времена, три места по личните бордове, цветовете на плочките, на борда и на символите означават различни неща, но има повтарящи се за различните дейности… Въпреки това, само след едно изиграване всичко ще кликне на място. И няма да имате нужда от кой знае какво търпение, защото играта е не повече от 30 минути.

Заключение

Trool Park е странна игра, но може да влезе под кожата ви, защото е… „приятна“. Играта не използва непознати механики, но ги смесва по хитър и абстрактен начин. За съжаление, нищо в играта няма да ви крещи „лунапарк“ и няма да усетите развиваща се история в нечестно изостаналия жанр, но механиките работят. Изграждането на двигател е отлично, а случайният елемент може и да изглежда твърде сериозен, но всъщност решенията ви имат отношение към успеха ви. Единственият по-сериозен проблем, който имам с тази игра е нейната преиграваемост. Да, плочките излизат по различен начин, но уменията не са безкрайно разнообразни, а точкуването винаги е едно и също. Не мисля, че решенията ви ще бъдат толкова различни всеки път. Доволен съм от това, което има в Trool Park, но искам още.

ПЛЮСОВЕ:

  • Отлични компоненти и илюстрации
  • Бърз геймплей
  • Оригинална система за приоритетност
  • Добра система за изграждане на балансиран двигател

МИНУСИ:

  • Темата не се усеща, можеше да бъде всякаква
  • Преиграваемостта е под въпрос
  • Системата с цилиндрите не е за хора със слаби сърца и дебели пръсти

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'
Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри. Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и три деца. От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*