Site icon Big Box Gamers

The Skull King: Game of Dice – Играли ли сте „Прецакай другарче“?

Последните няколко дена установих, че едно време сме играли изключително сложни абстрактни игри със стандартно тесте карти. Днес се оплакваме, когато обяснението на дадена игра трае повече от 3 минути. Никога не съм се мрънкал, когато някой ме е учил на 3-5-8 или Румб. Да не говорим за това колко време съм играл Бридж. Една от любимите ми игри със стандартни карти е „Oh, hell!”, или както е познато в различни компании у нас – „Прецакай другарче“. В тази игра всеки трябва да познава колко ръце ще хване и ако успее, печели точки, ако не, губи точки. Хитрата част е, че в началото на играта се раздава по една карта на човек, втория рунд по две, третия по три и така до 13. След това се играят 4 рунда с козове и накрая сложен пасианс.

Тази игра има най-различни форми и много хора я знаят по различен начин, като дори се е наместила на сцената на „модерните настолни игри“ под лекия вариянт „Магове“.

The Skull King: Game of Dice също е инспирирана от… себе си, тъй като оригинала – The Skull King е с карти. E, аз не съм го играл, но в никакъв случай не бих отказал, ако ми падне такава възможност.

Защо направих такова интро? Ами… Преди всичко искам да ви кажа, че The Skull King: Game of Dice една от любимите ми игри последно време, но това е само защото съм комбинирал правилата на тази игра с няколко от правилата на класическата „Oh, hell”. Това значи, че съм попроменил оригинала тук-там.

The Skull King: The Game of Dice е Trick taking игра (игра, в която се печелят взятки), но със зарове.

Всеки играч получава параван, който показва всички видове зарове и точната бройка на всеки зар.

В играта има 7 вида зара. 3 стандартни, 3 специални и 1 рисков. Вижте картинката за по-голяма яснота.

Източник на тази снимка: Boardgamegeek.com

Белият флаг означава, че зарът пропуска.

Играта се играе определен брой рундове, в зависимост от броя на играчите. Първият рунд всеки тегли по един зар на случаен принцип от тъмна торбичка и си го слага зад паравана. Вторият рунд тегли по два и така до колкото трябва. По този начин всеки рунд е малко по-дълъг и по-непредвидим от предния.

След като всеки си получи заровете е време за обявяването на ръцете. Всеки казва колко смята, че ще успее да вземе.

Според правилата, това се случва едновременно, но ние променихме това и го направихме както е в оригинала – Всички казват един по един колко смятат да прави, като така всеки следващ има малко повече информация за това колко са уверени другите. Така последният има най-голямо предимство и информация, и точно заради това в „O, hell”, последният няма право да казва толкова ръце, че сборът от всички предположили да е равен на броя на рунда. По този начин има задължително поне един прецакан. Това е по-добрият начин за игра, защото добавя стратегия, в сравнение с чистото случайно предполагане. Понеже редът има значение, попроменихме и броят на рудновете да е толкова, колкото всеки да може да бъде еднакъв брой пъти последен (откъдето и „Прецакай другарче“).

След като играта започне, първият избира един от заровете си и го хвърля в средата на масата. Всички един по един хвърлят след него, като трябва да отговарят на зара, който е хвърлил първия. Ако не могат, дават каквото си искат. Ако имат специален зар, могат да го хвърлят него по всяко време. Ръката я обира този с най-високото число. Ако има равни, обира този, който е дал последен най-високото число. Ако всички са хвърлили флагове, обира първият.

 

Специалните зарове са по-силни от всички цифри, но трите зара се надцакват на принципа камък-ножица-хартия. Ако успеете с някой специален зар да хванете определен друг специален зар и вземете, че направите точната си бройка ръце, тогава печелите бонус точки.

Който успее да си направи бройката получава по 20 точки за всяка ръка. Който не успее, получава -10 за всяка недостигнала или предостигнала. Който е казал нула и успял, печели 10 х номера на рунда. Който е казал нула и не е успял, независимо от това колкото ръце е хванал, губи 10 х номера на рунда. Както виждате, нулата дава малко точки първите рундове, но тогава е лесно да не хванете ръка. По-нататък обаче е изключително рисково.

Успях да ви разкажа всички правила… Ти да видиш! Така де, има някои специфики с бонусите от специалните зарове, но тях можете и в книжката да си ги видите. Давай да минавам към заключението, че се олях.

Заключение

Ако не се е разбрало вече, това е невероятна игра, която ме дрънна от кьоше. Изобщо не очаквах да дам осмица в BGG на такъв тип лека игра. За тези от вас, които не знаят, аз изключително рядко давам повече от 7 на игра в BGG. Вероятно осмицата се дължи на любовта ми към „Oh, Hell!”. От друга страна, заровете са с отлично качество, а вълнението от шанса е чудесно. Какво, какво? Да! Шансът тук е висок, но някак си вълнуващ. Играта не продължава повече от 20-30 минути и поемането на рискове е част от забавата в The Skull King: Game of Dice. Черните зарове като че ли са най-сигурни, а жълтите най-рискови. Да, имат само една седмица върху тях, но както всичко в този живот, ще ви се падне, точно когато не искате! Да предположите нула в последния рунд е изключително ноктогризещо решение, но ако се отплати ще си ударите главата в тавана от кеф.

Това е игра, в която ще ставате от масата, ще викате и ще стоите на нокти при абсолютно всяко хвърляне на заровете. Няма нужда да ви казвам, че с колкото повече хора я играете, толкова по-забавна става.

Освен всичко останало, играта заема толкова малко място, че веднъж ние дори сетнахме голяма игра и докато чакаме последния играч просто си сложихме параваните на TSKDG в единия край и разпердошинихме една игра.

Пригответе се да губите по-често отколкото да печелите. Тук контролът не е толкова висок като в „Прецакай другарче“ и все още не съм виждал напълно безгрешна игра, без нито един минус.

Всъщност… всяка игра ни е без минус! Защото тази игра заслужава един огромен ПЛЮС… Егати лигавото клише.

ПЛЮСОВЕ:

МИНУСИ:

Играта може да се намери в различни европейски магазини, както и в Амазон. Аз ви препоръчвам, да посетите и сайта на производителите, които ще ви залеят с всякакви подобни леки, но хитри игри!

Schmidt Spiele

 

Exit mobile version