вторник, февруари 20, 2018
Заглавна страница » Настолни игри » The New Science – Ах, ти, лошо момиче!
The New Science – Ах, ти, лошо момиче!

The New Science – Ах, ти, лошо момиче!

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри.Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца.От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.
Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Latest posts by Деян Георгиев 'BigBoxGamer' (see all)

 Преди няколко месеца се поинтересувах за играта и две неща ми направиха впечатление – арт дизайна ми изглеждаше скучен и вял, а геймплеят доста приятен. Оказа се, че нещата са точно обратното.

The New Science е игра, в която играчите влизат в ролите на известни учени от шестнайсти век, като Исак Нютон или Галилео Галилей. Те се надпреварват в изследването на нови пробиви в науката, експериментират и най-вече – борят се за публикуване на теории. Който най-добре се справи с научните си трудове, той ще спечели играта.

Артът е изненадващо добър

pic1398887

Илюстрациите са минималистични и стилизирани, нарисувани сякаш с молив и въпреки, че на видео и дори на картинки, може да не изглеждат толкова впечатляващо, когато играта стои на рафта ви, те изглеждат изключително елегантно. Когато отворите кутията пък, вътре ще откриете огромни табла на играчите с нарисувани учени, както и съвсем големичка дъска, върху която са сякаш скицирани символи и текст. Всичко по дъската е изчистено и функционално. Мислих си, че този крайно изчистен стил ще ми бъде скучен, но всъщност за мен това работи перфектно. Дори по кутията и самата дъска можете да откриете сякаш остатъци от молив, оставени като „пръски“ графит. В началото можете да го объркате с мръсотия, но веднъж щом свикнете, ще оцените арт решенията и хитрината в целостта на илюстративната техника.

Останалите компоненти са кубчета и цилиндърчета, нормално за такъв тип неща. Само, че имам малко…

Мрънкания за компонентите

Цилиндърчетата са окей и вършат работа, но в играта има два типа кубчета. Едните отбелязват прогреса по дъската в средата, а другите – броя действия. И двата типа кубчета ужасно много си приличат. Единият тип е съвсем малко по-голям от другия и често ще ги бъркате. Казвате си – голяма работа, само че мен това ме подразни по простата причина, че можеше да се измисли лесно решение на проблема! Ако толкова нямаше как използват друг вид маркери, можеха просто да заменят цилиндърчетата с едните кубчета, тъй като цилиндърчетата така или иначе не стоят при играчите.

Друго странно решение са личните табла на играчите. Те са изключително големи и на пръв поглед съдържат много информация, но всъщност съдържат единствено три малки бонуса и място за карта. Останалото е просто резюмирано съдържание на информацията по дъската. Звучи полезно? Ни най-малко. Първо – това резюмирано съдържание е обърнато на 90 градуса и за да прочетете нещо трябва да си обърнете цялото табло. Второ – информацията е изключително сгъчкана и ситна. Ще ви трябва много време, за да различите нещо между тези цифри и думи. Да, след няколко игри може и да й свикнете, но тогава идва другият й проблем… Трето – тази таблица е крайно ненужна. Централната дъска е огромна и се вижда ясно от всички ъгли. Не мога да си представя защо някой би предпочел да си изстиска диоптъра, вместо просто да погледне там… където така или иначе гледа през цялото време?!

Тия хора са живяли много време, бе...

Тия хора са живяли много време, бе…

Що за игра е The New Science?

The New Science е агресивна евро игра от типа „поставяне на работници, в която играчите ще се опитват колкото се може по-бързо да се развиват по технологичното дърво на основната дъска. В този смисъл, играта може да се причисли и към състезателен тип игри.

Темата е подобна на Progress: Evolution of Technology, но тук, геймплеят, също като илюстрациите, е изчистен и даже елементарен.

Основни принципи и идея

DSCF3153

В лявата част на дъската имате места, където можете да слагате тримата си работника всеки ход, вдясно на дъската имате няколко трака (Наука, Религия, Правителство, Начинание). В средата имате огромно технологично дърво, където ще слагате кубчетата си. Всяка технология има три части. Изследване, Експерименти и Публикуване. За да публикувате, трябва да сте експериментирали, а за да сте експериментирали, първо трябва да сте изследвали технологията. За да преминете на следващата технология, не е нужно да сте публикували теорията си, нужно е само да сте я експериментирали. Уловката е, че единствено публикуването ви носи точки.

Защо тогава да бързате нагоре по дървото? Ами защото, ако публикувате по-горна технология, всички теории до този момент в тази част на дървото автоматично биват публикувани от вас (но не ви носят точки). По този начин моментално махате всички кубчета на всички играчи и опитите им да публикуват изгарят.

За всяко едно от тези три действие ви трябват ресурси, които самите полета ви дават, както и стартовите ви бонуси. По време на играта имате опция да се сгърчите от работа, което ще ви даде малко повече ресурси, но това можете да го правите ограничен брой пъти преди да трябва да си починете, за да си възвърнете силата.

Ах, ти, лошо момиче!

Дъската

Дъската

Скъпи приятели, пригответе се за едно злонамерено преживяване! Играта ще ви сблъска, ще ви настрои един срещу друг, ще ви счупи приятелствата и ще се забавлява, докато го прави!

Да, и други евро игри могат да бъдат брутални, но тази ги изпреварва с мили. Самите механики са построени по начин, по който вие често ще правите лошо на другите без да получите нищо в замяна, просто защото е единственият логичен ход. Самият принцип, че играчите не трупат ресурси, а ги получават ход за ход прави излишни много от действията в момента, в който разберете, че няма да успеете да направите нещо. Тогава какво ще правите с действията си? Естествено, ще се опитате да попречите на другите.

Основният начин за печелене на точки са публикациите. Само че местата за публикуване са изключително ограничени и веднъж щом ги заемат, вие ще се чудите какво да правите. Да, можете да експериментирате и изследвате, но това може да се окаже безсмислено, ако пред очите ви някой е на път да публикува теория, която е на високо ниво. Защо да си губите времето, след като така или иначе ще ви изритат кубчетата?

Случвало се е един от играчите да е имал експериментирана теория на 4 места в един и същи момент и само за два хода всичките тези места да бъдат публикувани от мен. Това обезсмисли целите му няколко хода назад. Ще кажете – той си е виновен. И да и не. Ако познавате играта, можете и да предвидите такъв развой на нещата, само че ето какво – всички заедно отключват технологичното дърво. Тоест, ако някой е развил нещо, вие вече можете да се качвате нагоре. Дори можете да експериментирате по-евтино, ако някой вече е експериментирал. В този смисъл е тематично…

Не казвам, че играта е счупена, напротив, механиките работят стабилно за това, към каквото се стреми The New Science, просто…. идеята не работи добре при нас.

За мен, принципа „Прецаквам заради самото прецакване“ няма място в съвременните игри. Ако играчът не получава нищо, това просто е безсмислено. Да не говорим, че някой е прекарал 20 минути в дадена стратегия и всичко му бива отнето за секунди без да може той да направи абсолютно нищо. Това не просто губи удовлетворението от играта, но направо си остава усещане за загуба на време. Поне за мен, това е така.

DSCF3154

Заключение

The New Science е най-агресивно настроената евро игра, която съм играл. За мен това е огромен минус, но много хора биха предпочели такъв стил на игра. Играта има залъгващ скучен външен вид, но когато сложите всичко на масата, тя изглежда някак стилно и тематично. Тематичност, която обаче липсва. Играта е абстрактна и всичко, което ще усещате е просто движение на кубчета наляво-надясно. Разбира се, ако желаете, може да насилите малко ролева игра с помощта на персонажите, с които играете, но това ще… Не! Зачеркнете това. Не можете. Съжалявам, Conquistador Games, тази игра просто няма тема.

Въпреки тези неща, играта е със стабилни и работещи механики, които са насочени към определен тип играчи. По принцип, харесвам средно тежки евро игри, в която категория влиза The New Science, но тази просто ме изненада с лошия си характер. Така е, понякога човек си намира половинката, само заради въшния вид. При мен беше обратното. Стори ми се, че The New Science носи дълбока и красива душа, въпреки скромната си външност, но се оказа, че с времето, въшния й вид става все по-симпатичен за сметка на скритите садистични наклонности, които е крила в плиткото си сърце, тая гад!

ПЛЮСОВЕ:

  • Стилен и минималистичен арт
  • Бързи ходове
  • Оригинална тема

МИНУСИ:

  • Игра на прецакване само заради едното прецакване
  • Без особена дълбочина
  • Кубчетата трудно се различават едно от друго
  • По-скоро абстрактна игра, язък за хубавата тема

 Ще остане ли в колекцията ми?

  • О, да!
  • Засега
  • Не
  • О, не!

Защо?

  • Твърде е агресивна за моя вкус
  • Кара ме да се чувствам тъп
  • Чувствам се тъп
  • Не аз, играта е тъпа

Играта все още я няма в България, но можете да си я поръчате от сайта на производителя, като кликнете на бутона отдолу!

Conquistador Games

 

Ако тази статия ви е харесала, ще се радваме да ни подкрепите в това, което правим:Дарение за сайта

Магазинът, в който се тества.

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'
Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри. Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца. От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.