четвъртък, септември 21, 2017
Заглавна страница » Видео игри и приложения » Tharsis – Не точно туристическа разходка до Марс
Tharsis – Не точно туристическа разходка до Марс

Tharsis – Не точно туристическа разходка до Марс

Георги Димитров 'BigBoxSharki'

Здравейте, аз съм Георги или BigBoxSharki, ако предпочитате.
От пет шест години съм фен на Magic: The gathering,
а от 2-3 се увличам и по други настолни приключения.
Вниманието ми го грабва всичко фентъзи (друг въпрос е дали го задържа).

Напоследък стана почти модерно механики от настолни игри да се имплементират в компютърни игри и Tharsis е още един пример за това. Играта е разработена от Choice Provisions и в нея вие ще трябва да помогнете на екипажа си да се справи с постоянно изникващите проблеми и да достигне до Марс, за да разкрие истината за мистериозното съобщение изпратено до Земята.

Играта в своята същност е много проста – всеки рунд по кораба ви ще се появяват неизправности с различна трудност. Ако след като и последният ви космонавт е играл хода си, има неразрешен проблем, то корабът ви понася щети. Когато „животът“ на кораба стигне нула, всички умирате. Чрез постоянните проблеми, изолираността на екипажа далеч от Земята и недостатъчната храна, както и нарастващия стрес, Tharsis създава доста добро усещане за напрежение и обреченост. В играта има и силна нишка на мистерия със съобщението получено от Марс. Друга част от играта, която допринася за успешното поддържане на атмосферата е това, че след всеки рунд, ако поне един от космонавтите ви е жив, то вие ще трябва да правите различни избори, които имат положителен и отрицателен ефект. Един от изборите ви дори включва това да изядете ранените и убитите ви колеги, ако храната не ви достига. В определени ситуации това ще е единственият ви избор, ако искате да не ги последвате…

Не ви казах обаче как се оправят неизправностите и тук идва основният проблем на играта. Всичко става чрез хвърляне на зарове, като всеки космонавт в зависимост от своята специалност има различен брой зарове и брой хвърляния, както и някакво специално умение. За да решите определен проблем с кораба си, просто трябва сборът от заровете ви да е равен на определено число, различно за всяка неизправност. Казах, че тук идва проблемът на играта и това са заровете. Не искам да кажа, че идеята е лоша, аз обичам да хвърлям зарове, особено много наведнъж! Заровете допринасят за поддържането на напрегнатата обстановка. Проблемът е че когато основната механика на играта е свързана с късмет е хубаво някак си да може тежестта на късмета да се намали. В Tharsis това е невъзможно, дори играта има начин да манипулира заровете ви във ваш ущърб и даже да ви ги отнема!

Останала по пътя…

Идеята на Tharsis е много добра и до половината играта е много добре направена, със силна атмосфера и реалистични усещания за самота и напрежение, но основния геймплей е недоизпипан според мен. Ризчитането единствено на късмет прави играта близка до невъзможна и фрустрираща, когато започнете да губите просто защото не ви е ден. Ако можете да преглътнете неконтролируемите зарове, харесвате темата или пък наистина нямате против цялата ви игра да е в ръцете на Фортуна, то Tharsis  е за вас. Честно казано се надявам да излезе пач, който да намали важността на късмета. Също така играта би била чудесна на мобилно устройство, защото каквото и да си говорим да седиш на компютъра и просто да мяташ някакви зарове не е много интересно…

Играта в SteamОфициален сайт

Магазинът, в който се тества.

За Георги Димитров 'BigBoxSharki'

Здравейте, аз съм Георги или BigBoxSharki, ако предпочитате. От пет шест години съм фен на Magic: The gathering, а от 2-3 се увличам и по други настолни приключения. Вниманието ми го грабва всичко фентъзи (друг въпрос е дали го задържа).

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*