петък, февруари 23, 2018
Заглавна страница » Енциклопедия » BigBoxGamers препоръчва » Игри с програмиране на действия
Игри с програмиране на действия

Игри с програмиране на действия

Недислав Стойчев

Недислав Стойчев

Казвам се Недислав и съм от Казанлък. Запалих се по настолните игри преди около 5 години, когато излязоха настолните игри по WoW, но от тогава до сега открих че обичам да бродя из тъмници, да убивам дракони, да хвърлям зарове, било то сам, с приятелката ми или с компанията от храбри приключенци. Обичам да играя както с приятели, така и с нови хора, просто защото е винаги забавно да доведеш нови жертви в тъмниците!
Недислав Стойчев

Latest posts by Недислав Стойчев (see all)

Програмирането на действия е механика, която често „фрустрира“ много геймъри.  Това е, защото тези игри поставят играчите в тактическо паниране в началото на хода. Обикновено всеки слага някакви карти с действия и когато всички са готови, тези действия започват да се случват едно по едно. Много често още след първия ви ход, някой променя всичко в играта и втория ви ход вече ви праща на място, където никога не сте искали – тоест самопрецаквате се. Обикновено тези игри са по-забавни и кратки, защото предизвикват голям хаос и случайност… но разбира се има изключения. Ако ви звучи интересно, препоръчвам ви да видите какво ви препоръчваме.


Деян Георгиев 'BigBoxGamer'Деян Георгиев ‘BigBoxGamer’ препоръчва:

La Isla

Оказа се, че съм играл доста игри от тази категория и няколко са ми любими. Тъй като друг ще говори за Colt Express, аз ще ви препоръчам друга свежа игра – La Isla. Това е може би най-леката игра на Стефан Фелд и в класически негов стил е напълно абстрактна, въпреки шарения си облик и интересните животинки. В нея програмирането се състои от предварително поставени три карти. Всички карти в играта са еднотипни, но всяка една може да бъде използвана за различни неща – да даде ресурси, да ви придвижи по трак за точки или да придобиете специално умение с нея. Всеки ход имате избор само от три карти, но изборът е интересен и можете да правите всякакви комбинации, точно заради мултифункционалните карти. За разлика от доста други игри с програмиране, тук няма да можете да оплескате нещата, заради действията на някой друг. Взаимодействието е минимално (Стефан Фелд – Duh), но пък това означава, че можете да планирате някое много тактическо грабване на големи точки. Знам, звучи скучно, но игричката е доста приятна и ви я препоръчвам, ако си търсите игра, която да използва механика с програмиране.

Ревю на La Isla

Може да закупите играта от:BoardGames.bgBigBag.bg


Недислав СтойчевНедислав Стойчев ‘BigBoxTyr’ препоръчва:

Lords of Xidit

Ох, днешната категория може би ми е една от любимите ми механики/категории в игрите. Има нещо чаровно в тази механика и игри. Планираш, планираш, вече си сигурен в успешния си ход, но обикновено малко след като започнете да „изпълнявате“ плана си, идва някой и ти проваля „схемата“. Почти като в реалния живот, но това е друга тема. 😀 Много добър пример за такава игра е Colt Express, но ще прочетете за нея от препоръката на BigBoxSharki. Аз искам да ви препоръчам един „по-тежък“ представител на тази категория, поне от гледна точка на времето, за което се играе – Lords of Xidit.

Признавам си, играта ме привлече още от първите картинки и overview-та. В Lords of Xidit, играчите поемат ролята на Идраки, които трябва да обикалят земите на Xidit, да събират войска и да затрият демоните, нападнали градовете и селата в Xidit. Играта е духовен наследник на една по-стара игра – Himalaya и се развива в света на играта Seasons.

Всеки играч разполага с програмно табло, на което може да програмира 6-те си действия за 1 година (от общо 12 години – рунда в играта). Чрез това табло, играчът може да каже на своя Идрак какво да прави. Всяка табло се състой от 6 зъбни колела, на които са изобразени възможните действия, които може да поеме вашия Идрак. Завъртайки колелата по определен начин, така че да посочват желаните действия, вие програмирате вашата година. На всяка от шестте колела има 5 действия. 3 са за пътуване (1 за пътуване по черен, по син и по червен път), 1 за изчакване (не правите нищо) и 1 за атака/събиране на войска. Ако сте в град с войска, то събирате най-слабия войник от този град, а ако сте в град с демон, то тогава ще трябва да се биете. След като всички играчи са програмирали годината си, действията започват да се изпълнят последователно. Първия играч изпълнява първото си действие, после този след него своето първо и така нататък, докато последният играч не изпълни своето 6-то действие. Също така, по време на играта, играчите ще трябва да се съобразяват с 3-те критерия за точкуване. Повече за него в ревюто по-надолу.

Отделно от „програмирането“, играта има невероятно красив арт. Фигурки, рисунки, игралното поле и програмните табла. Всичко е красота. 🙂 Ако си търсите малко по-дълга игра (час – час и 30) с програмиране на действия, то силно ви препоръчвам Lords of Xidit!

Ревю на Lords of Xidit

Може да закупите играта от:BoardGames.bgBigBag.bg


Георги Димитров ‘BigBoxSharki’ препоръчва:

Colt Express

Colt Express e приятна, лека игра, в която вие влизате в ролята на обирджии на влакове в Дивия Запад. Вашата задача ще е да съберете колкото се може повече пари, като в същото време пречите на останалите да направят същото.

Играта има два етапа – Планиране и Реализиране на действията. В първата, играчите ще играят карти с действия, като стрелба, тичане, взимане на пари, удар с юмрук и т.н. Вторият е този, в който започва забавата, когато видите как парите, които сте планирали да вземете ги прибира някой друг, стреляте в празното пространство, боксирате се с празния вагон и влитате на бегом право при Шерифа. О, да, във влака има и Шериф и той не ви харесва.

С всичката стрелба, бягане от Шерифа и юмручни боеве Colt Express определено не е от игрите, в които ще ви липсва взаимодействие между играчите. То всъщност, като се замисля, 90% от играта е това.

Colt Express е чудесен пример за игра с планиране на действия. Десет минути мислите какво да направите, внимателно планирате най-добрия ход някога измислян… и после всичко отива по дяволите. Но все пак точно това е чара на този жанр.

Ревю на Colt Express

Може да закупите играта от:BoardGames.bgBigBag.bgPaladium Games


Георги Павлов 'BigBoxCurlylocks'Георги Павлов ‘BigBoxCurlylocks’ препоръчва:

Robo Rally

RoboRally е ретро игра, но наистина ретро, просто защото е стара, а не защото някой е решил, че пикселизираната графика и добавянето на 8-bit някъде в описанието ще направи глупавия му клонинг много фешън. Оригиналното RoboRally е от 94-та и моментално спечелва симпатиите на публиката, като взема две Origins награди същата година. Следват няколко преиздавания, като последното от 2010-та все още лесно се намира. За какво става дума все пак, вие сте суперкомпютър и ви е скучно, затова си организирате състезание с роботчета, които трябва да си играят на ориентиране из фабриката, достигайки определени точки. Който пръв премине през целите – печели. Звучи лесно, но всъщност за да задвижите роботче, трябва да го програмирате, то е стар модел и приема само 5 последователни команди на ход, или дори по-малко, ако го ударят с нещо тежко по глава… ъъ централния процесор. Пак не изглежда сложно, нали? Ами, има и други такива роботчета, които ще ви бутат, блъскат, стрелят, режат, майндконтролват … добре де, последното може би е малко прекалено, но крайния резултат е, че вашите добре премислени и подредени действия рядко ще постигат очаквания от вас резултат и още на втория ход на полето ще настане истински хаос. Към всичко това добавяме и факта, че за всеки ход ще имате ограничено време и ако не запълните командите към своя робот, те ще бъдат произволно избрани от другите играчи.

Може да закупите играта от:BigBag.bg


Това бяха нашите предложения за игри с програмиране на действия, ако вие искате да ни помогнете, можете също да напишете вашите предложения в коментарите. Също така, не забравяйте да гласувате в анкетата вдясно на екрана – какво да ви препоръчаме другата седмица! Ако ви е харесала тази статия и като цяло нашия сайт, моля да ни подкрепите! А ние ще ви благодарим с подарък – игра! Дарение за сайта

Източник на снимките: Boardgamegeek.com

Магазинът, в който се тества.

За Недислав Стойчев

Недислав Стойчев
Казвам се Недислав и съм от Казанлък. Запалих се по настолните игри преди около 5 години, когато излязоха настолните игри по WoW, но от тогава до сега открих че обичам да бродя из тъмници, да убивам дракони, да хвърлям зарове, било то сам, с приятелката ми или с компанията от храбри приключенци. Обичам да играя както с приятели, така и с нови хора, просто защото е винаги забавно да доведеш нови жертви в тъмниците!