четвъртък, март 28, 2024
Заглавна страница » Настолни игри » Realms of Sand – флуиден тетрис
Realms of Sand – флуиден тетрис

Realms of Sand – флуиден тетрис

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

За всички, които четат това ревю от бъдещето – Пиша статията в началото на кризата с корона вируса, така че първо – вероятно ще съм повлиян от ситуацията и второ – не ми се подигравайте много, ако по време на вашето време, внуци мои, това е било просто кофти месец и едва помните, че е имало нещо подобно.

За разлика от Симпсън, аз не мога да предвиждам бъдещето, но да приемем, че Короната е била само началото на редица зарази и само след 100 – 200 години сме се озовали в пясъчен Mad Max свят. За да не сме толкова черногледи ще добавим малко приказен източен (но очевидно не Ирански) 1001 нощ привкус, ще добавим малко от видео играта Journey и ще получим света на Realms of Sand…

Realms of Sand e като летящо килимче – лека, плаваща, красива и ако не си хвърлиш фаса от високо, никой няма да я забележи.

Истината е, че въпреки нейните качества, тя е потънала в пренаситен жанр от подобни игри и, само предполагам, че заради един-единствен неин механизъм, тя няма да бъде предпочитана от игри като Baren Park, Scarabya и дори Splendor.

Realms of Sand е най-приятелската тетрисова игра, която съм срещал. В нея играчите сглобяват различни цветове под ъгъл и се опитват да нагласят определени комбинации, за да отговорят на изисквания на карти в средата на масата.

Частите се вземат на подобен на Patchwork метод, въпреки че тук всичко се строи толкова лесно, че е почти невъзможно да направите слаб или недообмислен ход.

Основната тема на Realm of Sand е „свободата“. Тук всичко е ефирно до такава степен, че ни позволяват да правим кажи-речи каквото си искаме. Ограниченията са минимални, а една особена механика отделя тази игра от всички останали. Тук, когато си избирате тетрисова част, вие реално не я поставяте. Само индикирате къде искате да я сложите на вашето табло и вместо нея „тургате“ само отделни квадратчета с цветове, които да символизират тази част.

Използването на тази механика е единственото леко досадно и неинтуитивно в това иначе хомогенно преживяване. Причината то да съществува е да развърже ръцете на играчите, които иначе биха имали сериозни затруднения с изграждането на собствената си схема. Когато слагате нова част, вие можете да покривате всякаква част от предната, като замествате квадратчетата.

И понеже от EmperorS4 искат да се чувствате дори още по-божествени, са добавили механика с допълнителни дискове с цветове, които да размествате всеки ход (вместо да слагате тетрисова част).

Всичко това води до извода, че Realms of Sand не е пъзелова игра, а по-скоро игра за строене на двигател. Почти всеки ход вие ще се сдобивате с карта, която освен, че ще ви дава точки, ще ви дава и умения, с които да подобрявате и без това елементарния си двигател. С това играта малко прилича на Splendor, но решенията са по-скоро оптимизиращи, отколкото стратегически.

В Realm of Sand е толкова лесно да спечелите карта, че ако пропуснете ход, в който не го направите, вероятно вече ще сте загубили.

Хитра механика в играта са „пясъчните часовници“. Някои от картите имат символ на пясъчен часовник и стойност до него. Когато играч събере 10, рунда се завършва и после броите точки. Това позволява за „rush“ стратегия…. Но пък картите с часовници дават и повече точки, така че вие така или иначе ще си ги гоните.

Заключение

Realms of Sand не е лоша игра и тези, които ме познават сигурно очакват аз да съм влюбен в нея, понеже съм най-големия фен на пъзеловите тетрисови игри. За жалост, не усещам играта като такава и не се чувствам по никакъв начин предизвикан от нея. За да победиш, трябва единствено да наблюдаваш добре всички карти в средата на масата и да прецениш как да си подобриш двигателя малко по-добре от другите играчи. А този двигател със сигурност ще е добре действаш, понеже играта предпочита сама да се рита в бъбреците, отколкото да ви направи решенията трудни.

Тук просто трябва да сте бързи и да внимавате за недоглеждане. Тетрис частта за мен е само идея и не се отразява почти по никакъв начин на геймплея.

Това не значи, че Realm of Sand е лоша игра. Напротив – тя е подходяща за нови хора в хобито и работи отлично дори и с деца. Това 10+ на кутията е просто абсурдно. Синът ми ме размаза още на първата си игра. Аз се смятам за добър в пространствените пъзели, но той е добър в математическите игри. Което от експериментална гледна точка означава, че Realms of Sand си е чиста игра за оптимизация. Идеята за пъзел вътре е изцяло изкуствена.

ПЛЮСОВЕ:

  • Отличен арт
  • Светкавичен геймплей
  • Лесни правила

МИНУСИ:

  • Тетрисът, пъзелите и тортата са лъжа
  • Строенето на сгради е твърде лесно и непредизвикателно
Facebooktwitteryoutubeinstagram

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Собственик съм на кафене с настолни игри насочено към хората без опит в игрите. Стремя се да играя всички модерни и актуални настолни игри, но се опитвам да давам светлина основно на по-странните, по-отритнатите, по-апокрифните и тези игри, които рядко се появяват под прожекторите. Имам дългогодишен опит като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*

Big Box Gamers