петък, февруари 23, 2018
Заглавна страница » Настолни игри » Raverun – една непостоянна игра
Raverun – една непостоянна игра

Raverun – една непостоянна игра

Георги Димитров 'BigBoxSharki'

Здравейте, аз съм Георги или BigBoxSharki, ако предпочитате.
От пет шест години съм фен на Magic: The gathering,
а от 2-3 се увличам и по други настолни приключения.
Вниманието ми го грабва всичко фентъзи (друг въпрос е дали го задържа).

Празниците минаха, забавата свърши, ваканциите са зад нас, пред нас е новата година и още много нови игри, дано поне толкова много и толкова добри, колкото тези от 2015. Като за начало на годината, обаче аз ще ви разкажа за една игра от 2013. Лека игра с карти, за 2 до 3 играчи(?!). Става въпрос за Raverun на дизайнера Jędrzej Doczkal и публикувана от G3. В Raverun вие влизате в ролята на владетели, които водят битки помежду си, като за тази цел разчитат на наемници. Както знаете на наемници не може да се вярва и за това те често ще сменят страните. Звучи интересно, нали? Н…Няма да ви кажа от сега какво мисля за играта. Накрая ще разберете.

Компоненти

  • 24 карти
  • Правила

Толкова. Лека игра с карти казах, какво очаквахте? Картите обаче са хубави, добра изработка, размер диксит почти и с доста прилични рисунки.

Да развъртим картите

Ама буквално! Тия карти толкова пъти за една игра могат да си сменят притежателя, че… то бива да са продажни, ама някои от тия наемници направо прекаляват! Ама много прекаляват! Какво представлява Raverun обаче? Истината е, че колкото и да се опитвам да обвържа всичко тематично ми е малко трудно. Искам да кажа, има някаква връзка между тематиката и механиките на играта, но…добре, нека ви кажа как точно протича една игра на Raverun и след това ще се върна на тематиката и механиките.

Всеки от играчите започва с ръка от карти, като по време на своя ход всички избират по една карта и едновременно я обръщат на масата. Картата с най-голяма стойност печели и остава на бойното поле. Загубилите се трупат на Купчините. Това са битките в Raverun. Освен числова стойност обаче всяка карта има и някакво умение, което включва манипулиране на картите в игра. Когато картите отидат на Купчините всеки играч може да използва умението на най-горната карта, като първи е този, чиято карта е с най-ниско число. Уменията варират много, като включват неща от рода на теглене на карти, до разменяне на карти от ръката с тестето, взимане карти от купчините на другите, взимане на карти от бойните полета на другите и т.н. Играта приключва, когато един играч остане без карти в ръката си. А победител е този, който има картата с най-висока стойност най-отгоре на Купчината си.

Аз все още не знам…

Тематиката не е много силна, не е като да я няма съвсем, но… Идеята пък от друга страна е интересна, извърта играта така че най-важното не е да печелите битки, а всъщност точно обратното –  да губите правилните битки, за да може картите, които искате да се окажат в Купчината ви, така че има си стратегически момент и планиране. Само че играта свършва толкова бързо, че почти няма да имате шанс за какъвто и да е план. Има силно застъпен „take that“ елемент с краденето на чужди карти, така че ако това ви е по вкуса е плюс. Ограничението до трима души на мен лично ми е странно, мисля че може да се играе поне с четирима. Както виждате от малко неподредените ми мисли нямам определено мнение за Raverun. След като я изиграх няколко пъти единствено имах чувството, че е недовършена. Действайте на ваш риск.

Можете да закупите от BigBag
Магазинът, в който се тества.

За Георги Димитров 'BigBoxSharki'

Здравейте, аз съм Георги или BigBoxSharki, ако предпочитате. От пет шест години съм фен на Magic: The gathering, а от 2-3 се увличам и по други настолни приключения. Вниманието ми го грабва всичко фентъзи (друг въпрос е дали го задържа).