Site icon Big Box Gamers

Pocket Dungeon Quest – джобната тъмница!

Ах, тъмници. Обичам игри, в които бродиш в тъмниците и търсиш нещо или трябва да убиеш някой. Има нещо привлекателно в това. 😀 Също така, ако играта е нечестна с играча, то със сигурност такава игра би ми станала любима. Точно затова игри като DungeonQuest са ми любими, дори и да ми се е случвало да играя само 3 хода (да, паднах в яма :D). Скоро бродейки из дълбините на Кickstarter кампаниите, попаднах на нещо, което само с името си успя да ме „жегне“.

PDQ или Pocket Dungeon Quest е игра за 1 до 4 играча, която, въпреки размерите си (да, може да се побере в джоб), успя да заводоли желанието ми за подвизи в мрачните тъмници.

Компоненти

PDQ се състои от 116 токена и един 6 стенен зар, като:

Всичко това се побира в торбичка (за зарове), плик или малка кутия. Арта по токените е семпъл и закачлив.

Правила

PDQ е кооперативна игра за 1 до 4 човека, с времетраене 20 мин. максимум и в правилата на играта са описани 3 сценария:

Като лично ви препоръчвам да играете сценариите подред, защото повярвайте ми – не е толкова лесно.

Подреждане

Преди началото на играта, нека всеки играч си избере герой, с който ще играе. Всеки герой си има уникално умение, като:

След това се генерира тъмницата. Размесват се токените за тъмницата и се подреждат в мрежа 10 на 10.

Всеки играч избира от коя страна на картата да започне. Изборът на първи играч (водачът на партито) се оставя на избор на играчите.

PDQ се играе в поредица от ходове, като по време на своя ход, играчите преминават през 2 фази:

Придвижване и разкриване на картата

Играчът премества своя токен с едно поле, в някоя от четирите посоки – нагоре, надолу, наляво, надясно и след това разкрива токените около него.

Бой с чудовища и събиране на предмети/магии

След разкриването на токените около героя, идва време за „действие“. Всички чудовища, които са около героя, първо трябва да бъдат убити. След това, героят ще може да вземе един предмет или магия за себе си (ако са се паднали такива), като всеки герои, може да носи в себе си по 2 неща (1 магия и 1 предмет, 2 предмета или 2 магии). Предметите и магиите, които останат се махат от тъмницата и отиват в купчинката на търговеца. Също така, може да се паднат диаманти (или иначе казано, парите в играта). Играчът може да има неограничен брой диаманти в себе си.

Битките

Битката зависи от това какво ще се падне на зара. Като страните на зара са:

Ако се падне череп, това е пропуск и за всяко чудовище има специално правило, като например, ако се биетe с минотавър и ви се падне череп, то той ви нанася 2 щета и напуска тъмницата (токена му се маха от тъмницата). При меч/мечове, нанасяте толкова щета на чудовището, колкота са мечовете на страната на зара, като са ви нужни 2 меча, за да убиетe чудовище. При удар чудовището ви нанася щети и губите толкова точки живот, колкото са ударите (жълтите „ескплозии“ на страната на зара).

Предметите, магиите и търговеца

По време на броденето ви в тъмницата на PDQ, ще намерите различни предмети и магии, които ще ви дават различни бонуси и ще ви помагат в трудни моменти, но също така има и капани, които не са „ви в бонус“.

По време на бродене в тъмницата може да срещнете търговец, който ще ви даде възможност да купите, някой от вече използваните предмети или тези, които сте „оставили“ назад в тъминцата.

Лично мнение

Впечатлен съм от това, как просто чрез куп токени и малко правила (прости при това), може да се създаде игра, която да ти доставя прилично “dungeon-crawl” удоволствие. Играта е подходяща за запълване на времето между сериозни игри, но също така и не пречи сам да се впуснеш в някоя тъмница, докато имаш да убиваш време. Още повече играта се побира в джоб, какво повече може да иска човек.

Към момента на писане на ревюто, PDQ е вече успешно финансирана KS кампания. Искам да благодаря на дизайнера на играта, Джеф Дехът, за предоставеното “print & play” копие на играта.

За preorder на физическо копие или закупуване на “print & play” копие, кликнете тук.
Страница на PDQ в Kickstarter

Exit mobile version