събота, февруари 24, 2018
Заглавна страница » Безплатни игри » Безплатна игра – InterSpace
Безплатна игра – InterSpace

Безплатна игра – InterSpace

Георги Димитров 'BigBoxSharki'

Здравейте, аз съм Георги или BigBoxSharki, ако предпочитате.
От пет шест години съм фен на Magic: The gathering,
а от 2-3 се увличам и по други настолни приключения.
Вниманието ми го грабва всичко фентъзи (друг въпрос е дали го задържа).

Interspace

Спомняте ли си първата Print and Play игра, за която ви разказах –  Unbound Endless War? Спомняте си? Чудесно! (за тези, които не я помнят или не са чели статията, могат да я намерят ето тук) Значи няма да се чувствате в напълно непознати води, докато ви говоря за това, което изглежда като нейната по – голяма сестра. А именно InterSpace.

В InterSpace вие влизате в ролята на цивилизация, която благодарение на стремглавото си развитие, отдавна е надхвърлила възможностите на родната си планета и сега е тръгнала да търси своето място из Вселената. Играта е 4Х космическа стратегия за двама до четирима играчи. Дизайнер е Грег Търнър, издател Interformic Games.

Компоненти

  • 90 хексагона (родни и чужди планети, черни дупки, мъглявини, червееви дупки, неутронни звезди и други)
  • 16 карти с информация за планетите
  • 32 маркера за означаване на индустриалното и технологичното ниво на планетите
  • 192 маркера с космически кораба(по 48 за всеки играч)
  • маркери за енергийните щитове на корабите (тъй като те се използват само по време на бой, не ви трябват 192 от тях, но е хубаво да имате около двадесетина)
  • колкото се може повече шестостенни зарове

В предстоящия текст, ще ви запозная с Основните правила, които са най – леките за тази игра и най – подходящи за начинаещи. InterSpace има също  Стандартни и Правила за Напреднали, които предлагат допълнителни предизвикателства.

Подготовка за игра

Всеки играч започва със седем хексагона (иронично не мислите ли?): родна планета, планета, астероиден пояс и четири празни полета. Тези седем полета той нарежда пред себе си, в кръг, като център е родната му планета.На всеки играч също се дават и картите за неговата родна планета и съседната. На картите той ще отбелязва технологичното и индустриалните им нива, които ще имат основна роля през цялата игра. Родната планета започва с индустриално ниво 8 (което е най – високото) и технологично ниво 3. Съседната ви планета започва с ниво две индустрия и технологии. Всеки играч също така започва и със следните кораби – 3 скаута, 2 транспортни кораба и една орбитална станция. Тези кораби играчите избират как да си разпределят на седемте стартови полета.

Всички останали хексагони се разбъркват и от тях ще се тегли, когато се откриват нови територии.

Как протича играта

InterSpace се играе на серия от игрални ходове, които са съставени от индивидуалните ходове на играчите. В началото на всеки игрален ход се взима по един маркер с цвета на всеки играч и се размесват, след което се изтегля един. Играчът с този цвят ще играе първи. След като той приключи хода си, се тегли кой ще е следващ подред и така докато не се изредят всички играчи.

Хода на всеки играч е разделен на 5 фази. Всеки участник е свободен да изиграе всички фази, само някои, една или дори да не играе нито една. Ако играча все пак избере да играе, то той трябва да спазва реда на фазите и не може да прескача. Фазите са Икономическа, Движение, Битка, Изследване, Колонизация.

По време на Икономическата фаза, играчите могат да извършат едно от следните действия – да увеличат индустриалното или технологичното си ниво с едно или да строят кораби. Индустриалното си ниво може да увеличите с едно само, ако то е по – малко или равно на технологичното. Същото важи и за второто. Двете нива не могат да достигнат повече от 8.

Ако решите да строите кораби, то планетата, от която ги строите трябва да има нужното технологично ниво за тях. Също така трябва да притежавате и нужния ресурс. Ресурси получавате от всяка ваша планета и астероиден пояс, на които имате транспортен кораб. Като всяко от тези дава различно количество ресурси. Важно е да кажем, че ресурсите не се натрупват, а всеки ход ги получавате наново.

Следващата фаза е движение. Всеки кораб има различно количество ход, което е обозначено на неговия маркер. ЕДИНСТВЕНО скаути могат да разкриват нови полета. Също така почти всички полета ще ви карат да спирате, когато влезете в тях или ще ви е трудно да излезете(черни дупки например).

Следва любимата на мнозина Битка! Когато вашите кораби влязат на поле, което вече е заето от кораби на друг играч, то вие влизате в битка. За атакуващ се смята, този който е дошъл последен на полето, а другият е защитник. Всички кораби започват с напълно заредени щитове (върху тях се слагат маркерите за щитове). Щитовете не регенерират по време на битка. По време на битка всеки играч хвърля по един зар за всеки от корабите си. Ако  резултата на зара е по – малък или равен на атаката на кораба (обозначена в долния ляв ъгъл), то това е успешен удар. След като всеки кораб е стрелял атакуващия избира кои са ударените кораби и им маха първо щитовете, а после и корабите, ако са унищожени. След това защитаващият се играч прави същото. В десния долен ъгъл са обозначени здравината на кораба и на щитовете. По време на битка всеки от играчите може да избяга, като за да го направи той трябва да остави по един кораб, за всеки кораб на противника. Ако това е невъзможно, то и бягството е такова и битката продължава до смърт. При бягство всеки играч премества корабите му, които са оцелели, на поле съседно на това, на което се е водила битката. Боят може да свърши също така и ако никоя от страните в него не уцели в три последователни хода. При това условие атакуващия оттегля всичките си кораби и не е нужно да оставя такива, които да го прикриват.

Ако по време на фазата Движение, някой от скаутите ви е навлязъл в непознато поле, то сега по време на Изследването, той може да го разкрие. Това става като от купчината с хексагони се изтегли един случаен и се поставя под скаута. Ако изтеглите „Друг регион“ поле, то вие го връщате обратно и си изтегляте празна плочка, която вече ще е връзката ви с региона на някой от другите играчи. За да разберете към кой регион сте свързани вие хвърляте зар. Ако се падне 1,2 или 3, то сте свързани с региона на играча отляво на вас, ако хвърлите 4,5 или 6, с този отдясно. Ако изтеглите родната планета на друг играч, то вие отново хвърляте зар за да установите от коя страна на планетата ще се свържете.

Ако изтеглите, която и да е от другите карти просто поставяте скаута си на нея, като му отнемате точки ход в зависимост от картата.

И остана последната фаза – Колонизация. Ако откриете планета и закарате колонизиращ кораб до нея, то вие ще можете да започнете нова колония на нея. Ако решите да колонизирате планетата, махнете кораба си от нея и вземете картата й. Новата ви колония започва с първо ниво индустрия и технологии. На всяка една планета може да има една колония.

Играта продължава в този ред, докато някой от играчите не събере 50 точки. Получавате по две точки за всяко ниво на индустрията си. Точките се сумират на краят на всеки игрален ход(когато всички играчи са изиграли хода си.). Ако има двама или повече играчи, които имат 50 точки, то всички са победители.

Лично мнение за играта

В InterSpace намерих всичко, което ми липсваше в Unbound Enless War. Повече специални карти, повече неща за правене, абе като цяло по – дълбок геймплей. Но това си има своята цена, играта е изключително тежка и бавна. Първите няколко пъти, докато си изградите стратегия, може да играете дори по 5-6 часа. Ходовете отнемат доста време, особено като почнете да имате по – големи флотилии и повече планети. Вие ще ги движите, ще разкривате нови полета, ще водите битки, ще ъпгрейдвате технологии и индустрия. Абе ще си имате по 10-15 минутни ходове … минимум. Това е причината за механиката, с която се определя кой е на ход и тя до някъде неутрализира дългото чакане.

Но дори и без нея, според мен лично си заслужава. Играта работи добре, тематиката пасва добре с механиките, които са сравнително изпипани и ако смятате, че можете да преглътнете това, че дълго време ще стоите и ще чакате другите да свършат хода си, ви препоръчвам да я пробвате.

Начина, по който се сформира полето за игра гарантира разнообразие всеки път, когато играете. Също така има различни тактики, които може да използвате. Можете да бъдете супер агресивни или да заложите повече на икономиката си, да сте дефанзивни или да комбинирате всичко това в едно и да завладеете цялата Вселена.

А когато решите, че сте достатъчно добри и искате по – голямо предизвикателство, можете да пробвате Стандартните правила или дори тези за напреднали. Те са гаранция, че играта още по – трудно ще ви омръзне.

Материали и друга информация ще откриете на линковете по – долу.

[sociallocker] Правила и материали за разпечатване
Interformic
BGG
[/sociallocker]

Магазинът, в който се тества.

За Георги Димитров 'BigBoxSharki'

Здравейте, аз съм Георги или BigBoxSharki, ако предпочитате. От пет шест години съм фен на Magic: The gathering, а от 2-3 се увличам и по други настолни приключения. Вниманието ми го грабва всичко фентъзи (друг въпрос е дали го задържа).