събота, ноември 23, 2019
Заглавна страница » Настолни игри » Orbit Battle – норвежка му работа
Orbit Battle – норвежка му работа

Orbit Battle – норвежка му работа

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри.Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и три деца.От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.
Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Latest posts by Деян Георгиев 'BigBoxGamer' (see all)

War Chest беше играта ми за 2019-та година, така че въпреки неуките ми познания по популярните абстрактни игри за двама, мисля че съм с отворено съзнание към всичко ново.

Orbit Battle пристига с шарена дъска и два комплекта готини пластмасови корабчета, като всички тези компоненти биха могли да се съберат в дори още по-малка кутия, отколкото тази, в която пристига играта.

Преди всичко, трябва да спомена, че можете да си инсталирате напълно безплатната апликация на Orbit Battle на телефона си. Аз изобщо не съм очарован от тази апликация. Причината е в това, че играта е твърде усложнена графично и разчита на ингейм анимации, което я прави тромава за това, което е… но все пак не съм тук за ревю на видео играта, а на настолната й версия.

Orbit Battle е игра за двама от норвежката компания Hein Espen Hattestad, която няма да видите никъде изписана по кутията. Другото, което няма да откриете е името на дизайнер на играта. А под опцията дизайнер в BGG ще откриете „Orbit Battle”. Този корпоротаивен Hasbro модел не се отнася съвсем съвременно към модерния начин на поднасяне на настолните игри, с което играта сама решава да се отцепи от стадото.

Правилата на Orbit Battle са около страничка и изглеждат елементарни, но ще откриете, че често ще ги гледате поне първата игра. Причината е, че заради опита си да звучат просто са написани не достатъчно обяснително. Не знам, може и проблема да е в превода.

Концепцията е елементарна. Двама играчи се борят за контрола на три планети. Първият, който успее да завладее две от трите планети с по три военни кораба – печели играта.

Полето е разграфено на кръгове и за да движите корабите си, използвате движение от две полета, като задължително трябва да се движите точно две полета. Движението се извършва само ортогонално, което създава един тънък специфичен момент, който може би няма да забележите веднага.

За да влезете с кораб в планета, трябва да сте на едно от четирите конкретни места около въпросната планета. Понеже се движите ортогонално, може така да се получи, че вашия кораб да няма никакво легално движение, с което да може да влезе. Всичко зависи от това как изкарате кораба си от базата.

Всеки играч има база, която е заобиколена от стартови полета. С други думи, можете да изкарате кораба си отвсякъде. Така че още със самото изкарване на кораба си вие заявявате към кои планети ще се насочите. Тоест – трябва да преброите възможните си движения до въпросните планети. Защото може да има планета, до която нямате никакъв шанс да стигнете – отново, заради ортогоналното движение с четно ограничение.

И понеже играта е с напълно открита информация, вашият опонент също може да види към коя планета сте се насочили.

В играта има и телепорти, които бихте могли да използвате, за да объркате противника си, но отново – това не променя хода на движения.

За да съм напълно конкретен, ще го кажа така – Между входовете на страничните планети има разстояние две, което дава възможност за маневри около тях, но между входовете на централната планета има разстояние три, което значи, че ако сте изкарали кораба си по грешния начин, той никога няма да може да влезе в нея.

Добре, тогава какво да правиш, ако имаш кораби, а двете странични планети са вече заети. Ами… можеш да биеш по противника. Или поне по неговите Бойни рингове.

Всеки играч има два вида единици – бойни кораби и бойни рингове. Преди да завладеете която и да е планета, трябва да сте изкарали от базата си всички бойни кораби и бойни рингове.

Бойни рингове са по-опасни от бойните кораби, защото те се движат до пет полета, могат да унищожават други рингове и могат да хващат чуждите бойни кораби, като им стъпят на главата. От друга страна, те могат да бъдат унищожавани от бойни кораби и не могат да се ползват за завземане на планети.

Геймплеят продължава около 15-20 минути и заради тромавата натура на апликацията, мисля че настолната версия е малко по-бърза.

Заключение

Orbit Battle е базова абстрактна игра, подходяща за категорията „терасни игри“, които можете да разцъквате в лежерния си следобед. Чух определението „странна игра“ и донякъде мога да се съглася, защото въпреки очевидната простота на геймплея, някои механики не са толкова интуитивни, колкото би ми се искало. Да, тук няма нищо сложно, което да не може да научи и дете, но ако сте свикнали на определен вид игри, тази може и да ви дойде като сьомга. Да, някъде в Норвегия сьомгата се яде масово, но тук разчитаме на скумрийка.

Въпреки това, за необременени геймъри като децата, мисля че Orbit Battle повече от подходяща. Синът ми е на шест и се справя отлично. За по-млада аудитория бих я препоръчал, но за геймъри, мисля че има и по-добри филъри за двама.

ПЛЮСОВЕ:

  • Готини компоненти
  • Лесни правила
  • Бърз геймплей
  • Има напълно безплатна апликация, чрез която можете да пробвате играта

МИНУСИ:

  • Някои не толкова интуитивни механики
  • Нищо запомнящо се и оригинално

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'
Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри. Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и три деца. От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*