понеделник, ноември 20, 2017
Заглавна страница » Настолни игри » Myths at War – Времето на хората е към своя край!
Myths at War – Времето на хората е към своя край!

Myths at War – Времето на хората е към своя край!

Георги Димитров 'BigBoxSharki'

Здравейте, аз съм Георги или BigBoxSharki, ако предпочитате.
От пет шест години съм фен на Magic: The gathering,
а от 2-3 се увличам и по други настолни приключения.
Вниманието ми го грабва всичко фентъзи (друг въпрос е дали го задържа).

Битки, които са се състояли само в съзнанието на феновете на различни герои, било то от митологии, книги или филми, са доста често срещано явление. Myths at War разчита точно на това влечение на хората към битки, които е невъзможно да са се състояли и концентрирайки се върху световните митологии ви дава шанс да разберете коя е най-силната. Играта е дело на дизайнера  Francisco Gallego Arredondo и е публикувана от GDM Games през 2013г. Изборът на епичността на битките е оставен на вас, като едновременно може да играете до 6ма играчи!(не че ви го препоръчвам).

Компоненти

  • Карти(между 150 и 300 в зависимост от сета, който притежавате)
  • цветни кубчета(ще са нужни около 30 на човек. С всеки сет идва нужния брой)
  • Книжка с правила

Издигане на Пантеона

Преди да започнете игра ще трябва да свършите нещо, което или ще ви е толкова интересно, колкото и самата игра(както на мен) или ще ви е най-досадното нещо в тази игра. Ще трябва да си направите тесте. В него ще трябва да има поне 51 карти, сред които задължително трябва да има 1 Пантеон, 20 Бог карти и 30 Дизайна. Всяка Митология идва с два Пантеона, които ви дават уникални умения. Пантеоните ще са това около което ще искате да си построите тестето. Бог картите включват както богове, така и смъртни герои и по-обикновени воини, също така и Събития(евенти, извинявайте) и Ресурси. Дизайните от своя страна са еднократни Действия, Предмети и Заклинания. В тестето си можете да имате карти от повече от една Митология(с някои изключения), но те ще ви струват по-скъпо, когато искате да ги вкарате в бой. 

След като успеете да се ориентирате сред картите и да сглобите нещо подобно на тесте от тях(или просто копирате едно от интернет) е време за съществената част, а именно…

Подготовка за бой!

Когато сте готови с тестетата си, всички разкриват Пантеоните си, след което отделят Боговете от Дизайните. Първите се разделят на четири обърнати с лицата надолу купчини, наречени Оракули. Дизайните ще са тестето от което ще теглите карти в ръката си. В началото на хода си, всеки играч обръща най-горните карти от Оракулите си. Ако обърне някакъв Евент, то той се случва веднага. За малко да забравя! Върху Пантеоните ви има едно число, това са кубчетата, с които почвате – вашият резерв. Те са ви точки, живот и ресурс.

След като разкриете Оракулите си може да махнете една карта от тях, върху която няма кубчета(ако искате и вероятно ще ви се наложи, като ви излязат само скъпи герои). Втората фаза в играта е Трансфер. По време на нея ще трябва да слагате кубчета от собствения си резерв върху герои, които са в Оракулите ви или в Пантеона ви. Или от едни герои на други. Всеки играч има определен брой трансфери – първият един, вторият два и т.н. Картите не могат да влязат в игра(в Пантеона), ако цената им не е платена в кубчета. Няма лимит на броя кубчета, които можете да сложите за един трансфер, трябва само да ги имате в резерва си. Когато всички са готови с трансферите си, всички платени карти преминават в Пантеона ви (слагате ги до Пантеон картата си) и е време за Influence фазата.

В тази фаза, сложността продължава да ескалира. По време на Influence винаги можете да играете две действия „Поклон“ и „Екипиране“. Първото представлява обръщане на един от героите ви, който е в Пантеона ви, в хоризонтално положение, което ви дава две кубчета и намаля силата му на половина. Екипиране ви позволява да екипирате един предмет на някой от героите ви. Освен тези две действия можете да използвате и умения или карти, на които пише, че се играят в тази фаза. Умения на герои, които не са в Пантеона не могат да се ползват в тази фаза. Играчите се редуват да играят умения и действия, докато един от тях не пасува два пъти подред. Когато това се случи фазата приключва и преминаваме към

Сблъсъкът на Боговете!

В играта са го нарекли просто Конфронтация. В тази последна фаза на играта премествате всички герои, които искате от Пантеона си на бойното поле. За целта трябва да махнете едно кубче от тях. Противникът ви прави същото. След което отново по същия начин, като при Influence, се редувате да играете умения, докато един не пасува два пъти подред. Умения в тази фаза могат да играят единствено героите, които са в битка, но можете да играете и карти от ръката си, на които пише, че са за тази фаза. Когато всички са изиграли уменията и картите, които искат се сборува силата на картите ви и този, който има повече печели, а загубилия маха от резерва си толкова кубчета, колкото е разликата между силите на двете армии. След като това е направено всички герои се връщат обратно в Пантеоните и всичко започва отначало докато някой не събере 30 точки или не остане само един играч, който има кубчета.

Заключение

След като ви споделих накратко какво представлява играта, стъпка по стъпка е време да ви кажа какво мисля аз за Myths at War. Нека да започнем подред. Първо компонентите – Картите са с добро качество, хубави рисунки и добре изработени. Също така са напълно уникални за всяка Митология. Кубчетата, които ще си подмятате насам-натам са…нормални, полупрозрачни, пластмасови…вършат работа. Книжката с правилата е…ужасна! За игра, която е толкова комплексна и „дълбока“ книжката от 11стр, и то на два езика, е меко казано недостатъчна. Наложи ми се доста да се поровя и малко да погадая, за да разбера как се играе, а някои неща така и не съм сигурен дали правилно ги играхме. Да не говорим за правописни грешки в картите и дори разлики в термините между картите и правилата.

Когато все пак успеете да се преборите с ужасните правила ще откриете, че GDM са направили една страхотна тактическа игра с карти, която на пръв поглед прилича на Magic и братовчедите й, но всъщност е коренно различна. Например в MaW създанията ви нямат точки живот, не си правят поражение и практически и вие самите нямате точки живот. Кубчетата са по-скоро ресурс, който когато се изчерпа няма как да си набавите достатъчно бързо, за да има смисъл да продължавате да играете.

Въпреки, че тези на пръв поглед стандартни неща липсват (точките живот), то механиките на играта компенсират напълно за тях и ви карат да мислите и планирате ходове напред. За играта също така има излезли вече 6 сета, които включват между 2 и 3 тестета всеки, които могат да се мешат и играят заедно без проблеми. За играта дори редовно се организират турнири!

Изключително приятна изненада беше за мен Myths at War, ако сте фоневе на подобни игри, то ви я препоръчвам горещо!

Официален сайтMyths at War в BoardGameGeekMyths at War в GooglePlayMyths at War в iTunes

Магазинът, в който се тества.

За Георги Димитров 'BigBoxSharki'

Здравейте, аз съм Георги или BigBoxSharki, ако предпочитате. От пет шест години съм фен на Magic: The gathering, а от 2-3 се увличам и по други настолни приключения. Вниманието ми го грабва всичко фентъзи (друг въпрос е дали го задържа).

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*