сряда, януари 24, 2018
Заглавна страница » Настолни игри » MS Batory – Понякога можем и без 3Д ефект
MS Batory – Понякога можем и без 3Д ефект

MS Batory – Понякога можем и без 3Д ефект

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри.Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца.От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.
Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

В много от съвременните игри, предимно при детските, дизайнерите решават да сложат нещо, което ние наричаме с термина „Gimmick”. Това обикновено е нещо, което веднага ти грабва мозъка с УАУ, но след време се изчерпва, защото осъзнавате колко малко функция има и колко малотраен живот на впечатление остава у вас.

По принцип нямам против такива гимик неща, стига да не пречат на играта. Всъщност, доста често, те могат и да бъдат функционални – Cash and Guns, Camel Up. Понякога обаче, те не само не са полезни, но дори и пречат на играта.

За съжаление, такъв е случаят с MS Batory.

В играта, вие сте пасажери на известен полски круизен кораб MS Batory. Всъщност, ако се интересувате, в книжката има дълго описание на историята и визията на този бехемот сред историческите круизни кораби.

Отмъкнати са бижутата на графинята и вие трябва да откриете кой от всички пасажери е крадецът, или както във всички подобни игри му казваме „убиецът“.

Това е класическа игра с дедукция, в която картите с пасажерите се раздават между играчите, а една от тях е поставена с лицето надолу в средата на масата. Целта е чрез въпроси и дедукция на различни черти от пасажерите да откриете кой точно персонаж се крие с лицето надолу. Първият, който успее – печели. Ако не успее… не излиза от игра, но се превръща в нещо като бот.

Ако сте играли Clue, 27th passenger, Perfect Alibi, значи горе-долу ви е ясна системата.

Когато е ваш ред, вие задавате въпрос на някого, свързан с чертите на картите, които играчът има. Интересната врътка тук е, че въпросите зависят от специални карти, които вие имате. Ако нямате карта с „Число“, вие нe можете да питате въпрос с „Колко“. Можете да питате за пол, принадлежност, възраст, дек на кораба и локация.

И понеже стигнахме до локация – ето и големият гимик, който вие очевидно сте видели от снимките… корабът.

Играта се играе върху огромен 3Д кораб с няколко дека, като персонажите се движат между различни помощения. Всеки ход движите персонажите, за да постигнете някаква цел, зададена от специално тесте. Пример – стигнете с мъж до долния дек, срещнете жена с друга жена и така нататък. Всъщност всяка такава цел може да звучи изкуствена, и донякъде е така, но от картата струи тема… което всъщност и е проблем, защото дизайнът по картите е доста зле. Не можете да разберете кое е част от геймплея и кое е само тема.

Както и да е. След като изпълните целта си, вие теглите карта с въпрос от пазар. След това ползвате една или повече карти, за да създадете въпрос. Например, играете карта с локация и карта с пол. Питате Панталей – Колко жени имате при басейна.

Отговорите са за обществено ползване, така че всички могат да си отбелязват на специални листи информацията, която са получили.

Корабът е красив и ефектен, но има няколко основни проблема. Първо – сглобява се бавно и трудоемко, което е проблем за 30 минутна игра. Второ – той е изключително крехък и нестабилен. Нашият кораб дори вече си скъса една от подпорките. И трето – което е най-важното – трудно можете да прецените кой в коя стая е точно, ако не сте близо до кораба. С други думи, постоянно трябва да надничате кой персонаж точно къде е.

Да, играта предлага вариант да играете с трите дека върху масата, без да ги сглобявате, но тогава играта изглежда като разпарчетосана. Според мен, една нормална истинска дъска щеше да свърши по-добра от иначе ефектния на визия кораб.

Заключение

MS Batory би могла да бъде една от най-добрите игри в своя жанр. Тя е изключително изчистена, но с достатъчно интригуващи уникални отпечатъци, които да я отделят от стадото… но не на голямо разстояние, че да я чакат вълци от по-големи компани.

Играта е проста и може да се обясни на всеки. Тя е от издателите Granna, които основно правят семейни или детски игри.

Като игра, определено оценявам свежите добавки в жанра, но за мен 3Д корабът, с който е маркетирана тази игра е провал. Той не е удобен за употреба, нестабилен е и като цяло придава „евтинджос“ усещане. Щеше ми се да има обикновена дъска с локации.

ПЛЮСОВЕ:

  • Елегантни правила
  • Перфектна дължина на геймплея
  • Свежи елементи в познат жанр
  • Добра идея за 3Д кораб

МИНУСИ:

  • 3Д корабът не работи
  • 3Д корабът пречи
  • Картите с цели са объркващи

Източник на снимките: Boardgamegeek.com

Магазинът, в който се тества.

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'
Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри. Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца. От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*