събота, декември 16, 2017
Заглавна страница » Настолни игри » Meeple War – Мийпълите не са това, което са
Meeple War – Мийпълите не са това, което са

Meeple War – Мийпълите не са това, което са

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри.Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца.От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.
Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Все още не съм играл настолна игра, която да е добра симулация на RTS видео игра. И докато Meeple War не е точно това, то по-близо трудно можеше да бъде.

От заглавието можете да се сетите, че става въпрос за мийпълчета, които са в, ами, война. Може това да не са най-вълнуващите идея и заглавие, но поне играта си отговаря концептуално на геймплея.

Често ме питат откъде идва думата мийпъл и кой я използва за пръв път. Поне два пъти! Докато на първия въпрос нямам отговор, то на втория също. Но! Това, което не знаете е, че зад цялата тази работа с мийпълите има тежка и кървава история. Вие може да ги познавате като дървените човечета от леките семейни игри като Каркасон, но тези класически форми всъщност са потопени в трупове на малко по-различните си братя. Ако щете, можете да наречете мийпълите дребни дървени хомофобчета.

Преди да се стигне до масовото производство на познатите стандартни мийпъли са съществували 4 различни племена мийпъли с различни форми. И четирите племена дълго са се борили в свещената война на Лилипутия. Да, историята знае кои са крайните победители, но ако искате да разберете напрежението и сълзите на едно загубено поколение, ви препоръчваме да се върнете назад във времето и да разиграете войната от дървените обувки на малките сладки и кръвожадни мийпълчета.

Добре де, играта изобщо не е толкова кървава, колкото я изкарах, но като се замислите, заради абстрактността на далечното минало, нищо от войните преди векове не ни звучи толкова истински, че да ги преживеем. Така че да – като играете Meeple War ще откриете весели цветове, сладки илюстрации и като цяло семейно усещане, но и черепа на Никифор ви звучи като нещо забавно, нали? А представяте ли си как реално се изготвя чаша от череп. Вече си го представяте!

Meeple War е лека военна игра, като правилата се обясняват бързо и концепциите са лесни за схващане. Геймплеят е елегантен и плавен. Нека тези неща не ви заблуждават, защото играта си е агресивна. Все пак имате думата War в заглавието. Да, строите сградите и изграждате двигател на нещо като икономика, но всичко е с една единствена цел – да унищожавате другите мийпъли и да разбивате сградите им.

Всеки играч започва с десет сгради в резерв, от които ще може да построи само 3-4. Е, ако ви разбият някоя сграда, и ще го правят, ще ви се отвори място в селцето за още някоя.

Сградите са, както казах, двигателят на играта ви. Ако си го построите правилно, увеличавате многократно шансовете си за победа. Ако не успеете да откриете синергията в тайминга и комбинативността между сградите, тогава сте в сериозна тиня.

Започвате да строите сграда, но това отнема няколко хода за завършването й. Освен това всеки ефект на сградите се случва във времето, като обикновено имате и избор между различни неща в сградите. По подобие на RTS игрите, особено като автоматизираното „споунване“ на единици, тук сградите бълват ефекти по програмирано време. Например: Знаете, че на всеки три хода, някоя сграда ще ви праща няколко единици на картата. Ако обаче нямате произведени, тогава ефектът ще се загуби и ще чакате отново няколко хода. И тук се крие синергията, за която говорих. Добре е да изчистилите кога произвеждате единици, кога ги изпращате, или дори когато вземате конкретни бонуси, зареждате катапулти и всякакви други ефекти, при които най-важното нещо е таймингът!

Всичко това е двигателят, но все пак пешаците са тези, които ще ви спечелят играта.

Мийпълите по борда се движат с по едно поле на ход и като влезете в поле с други мийпъли, за всеки един мийпъл от едната страна се маха по един от другата. И ако сте нападател, вземате по една точка по трак за атака, докато ако сте защитник получавате за всеки двама убити по една точка. Както виждате, играта ви стимулира да атакувате. Но вие и без това сте безразсъдни изверги, така че не ви трябва играта да ви казва какво да правите. Когато направите 7 точки по този трак, тогава печелите една от постоянните точки по лична пирамида.Като се качите на пирамидата играта свършва (6 точки). Който има най-много точки печели. Да, може да имате и повече от шест, ако контролирате конкретни точки по картата.

Всъщност картата представя поле за уникални тактически решения. В началото на играта започвате със стандартна, балансирана карта, но в процес на играта вие можете да разкривате нови територии и пътища към другите селца, където да опожарявате сградите, а жените да ги каните на срещи.

Полетата имат някакви бонуси и пътища, които ще ви помогнат за битките, но трябва да се има предвид, че това е единственият случаен елемент в играта и реално може да ви реши играта, ако отворите правилната плочка на правилното място. От друга страна си е поемане на риск, защото всеки загубен ход обикновено е спечелен ход на противниците. Да, толкова са важни решенията.

Основният начин за печелене на точки е опожаряването на сграда. Ако успеете да стигнете до някоя сграда, можете да сложите мийпълчето си на нея. Всяка сграда има определен брой места за мийпъли. Щом те се запълнят, сградата излиза от игра, а всички мийпъли се качват на пирамидата на играчите. Тоест, ако сам счупите сграда, можете да спечелите наведнъж 4-5 точки от общо шестте, от които имате нужда! Но, това е причина в чупенето на сгради да се включват и другите играчи. Ето ви елемент на полукооперативност.

Заключение

Meeple War e една от новите ми любими игри. Играта е лесна за учене и с динамични правила, но предлага толкова дълбоки тактически възможности, че ще чувствате истинско удовлетворение, ако извършите правилно плана си. Освен това е конфликтна игра и има елемент на полукооперативност, което предоставя възможности за дипломация с другите играчи. И да, има момент на „Бой по лидера“, но това не е проблем, тъй като всяко действие придвижва някой до победата. Няма да усещате, че играта цикли, особено когат не е по-дълга от час, час и десет минути.

Това е игра със задвижване на двигател и тук, повече от много подобни игри, двигателят е от критична важност за победата. Ако си направите грешната сграда по грешното време, тогава цялата ви стратегия ще се самопусне в канала. Особено, когато не можете сами да си сменяте сградите.

Стратегия не е особено правилна дума в случая, защото Meeple War е чисто тактическа игра, в която може да изградите „метод“ на игра с ваши сгради, но реално ходовете ви ще зависят от ходовете на другите играчи.

Визията помага за агресивния характер на играта и ще кажа нещо смело. Да, играта е конфликта, но мисля, че можете да мине и за семейна обстановка. Не съм напълно убеден, защото не съм пробвал играта в такава атмосфера, но си струва да се поеме този риск, според мен. Просто не им обяснявайте играта, така както аз започнах това ревю.

ПЛЮСОВЕ:

  • Свежи компоненти
  • Лесни правила и интуитивен геймплей
  • Важни решения всеки ход
  • Огромно разнообразие, заради комбинацията от различните сгради
  • Постоянно взаимодействие… еми, война
  • Усещане за RTS

МИНУСИ:

  • Късметът от тегленето на нови плочки понякога може да бъде решаващ
  • „Бой по лидера“ синдром

Играта можете да откриете в магазина нашите яки партньори от Pikko Games.

Купи: Meeple War

 

Магазинът, в който се тества.

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри. Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца. От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*