сряда, януари 24, 2018
Заглавна страница » Настолни игри » Medieval Battle – лека тактическа военна игра
Medieval Battle – лека тактическа военна игра

Medieval Battle – лека тактическа военна игра

Недислав Стойчев

Недислав Стойчев

Казвам се Недислав и съм от Казанлък. Запалих се по настолните игри преди около 5 години, когато излязоха настолните игри по WoW, но от тогава до сега открих че обичам да бродя из тъмници, да убивам дракони, да хвърлям зарове, било то сам, с приятелката ми или с компанията от храбри приключенци. Обичам да играя както с приятели, така и с нови хора, просто защото е винаги забавно да доведеш нови жертви в тъмниците!
Недислав Стойчев

Latest posts by Недислав Стойчев (see all)

Обикновено, когато седнем с само с още един човек да поиграем на нещо, прибягваме до игри като Armadora, Eight-minute Empire, Memoir ’44 или някоя друга игра, която или се играе бързо или е подходяща както за повече, така и за 2-ма играчи. В повечето игри обаче го има елемента на произволност – ту карти, ту зарове, ту някой друг начин за „избягване“ на победа, базирана изцяло на стратегически решения и умения. Всеки е имал нуждата понякога да изиграе един „дуел“, който се базира чисто на логика и стратегия. Не, днес няма да ви разказвам за шаха, а за играта Medieval Battle.
Medieval Battle е стратегическа игра за 2-ма играчи със средно време на игра около 60 минути, но времето за игра варира спрямо картата, на която играят играчите. Играта е дело на дизайнера Андрей Кюрек и е издадена от Alchemicus.pl в Полша. В играта, всеки играч поема ролята на командир, който чрез своята армия и стратегическо мислене ще трябва да надделее над своя противник, като контролира повече стратегически точки на картата. В играта изцяло е премахнат „произволния“ елемент, така че победата зависи само от действията на играчите по време на игра.

Компоненти

Играта идва в „среден“ размер кутия (нито малка, нито голяма :D), в която ще намерим:

  • 11 терена, чрез които се генерира (сглобява) картата
  • 2 комплекта армии (червена и жълта)
  • куп токъни
  • 2 табла – бойни калкулатори (за тях по-късно)
  • 2 комплекта карти за атака

Играта има ясен и изчистен арт, а рисунките по терените са така нарисувани, че бързо играчите може да се ориентират къде дадено хексагонче е планина, гора или нормална поляна. Компонентите на играта са направени от дебел и качествен картон, което гарантира не толкова бързо износване на компонентите. Също така и самите карти за атака са от дебел картон, така че няма нужда от протектори. 🙂

Терените

Medieval Battle разчита на 2 вида терени (съставени от хексагони), които могат да се комбинират един с друг. Всяко хексагонче върху терените може да е планина, каменисти хълмове, гора или поляна. Всеки вид територия има различно влияние над войските, които могат да са в нея. Примерно, кавалерията не е ефективна, когато се намира на планина, но ако имате стрелци на планина, то те ще имат бойно преимущество над войски, който са „в ниското“.

Хексагончета, на които има червен флаг, означават че това е стратегическа точка и ако някой играч я управлява, то той получава точки победа.

Трябва да се отбележи, че с наличните в играта терени може да се генерират доволно количество различни карти, което гарантира винаги ново изживяване. В книжката с правилата има примери как да сглобите „стандартна“ и „голяма“ карта.

Голямо бойно поле.

Войските

Войските се представят чрез токънчета, като на всеки токън от войската ще намерим точки – червени или жълти, които показват точките движение на дадена войска. Преди всяка игра, всеки играч получава правото, след като огледа бойното поле, да си „създаде“ войска. Всеки вид армия има своята стойност за закупуване, като за нормална карта, точките за закупуване на войска са 20, а за голяма – 30.

 Битката

Един от открояващите елементи на играта е това, как подхожда тя към битките. Всеки играч разполага със свой боен калкулатор, който освен за битки се използва и като плеймат, защото по него има и друга информация – цени на армиите, бойно преимущество на армиите и т.н. Чрез табличката в центъра на този плеймат, се пресмята резултата от дадено сражение. Играчът, който атакува слага съответната карта на армията в стартовата позиция на калкулатора (ограденото в червения правоъгълник на картинката). След това спрямо приемуществата на атакуващия, картата се премества с 1 или 2 колони надясно. Същевременно, ако защитника има приемущество, то картата се премества наляво. След като картата се „намести“  спрямо приемуществата за всяка от страните, се засичат загубите за всяка една армия.

Пример за битка.

Правилата

Както написах и в по-горните редове, Medieval Battle е игра за 2-ма играча, с вариращо време за игра, спрямо картата на която играете. Целта на всеки играч е, да контролира колкото се може повече стратегически точки по картата, които носят точки победа. Когато настъпи края на играта, този с най-много точки победа, печели играта. Краят на играта настъпва, ако:

  • някой играч е събрал 5 точки на стандартна карта или 6 точки на голяма карта
  • и двамата играча са изразходили своите токъни „време“ и са изразходили точките движение на всичките си армии
  • и двамата играчи пасуват на преместване на армия.

Преди началото на играта, след като вече е сглобена картата, се поставя празен капак (параван) по средата на картата, така че никой от двамата играчи да не може да види какви войски си купува опонента му. След като се купят войските, всеки играч ги разполага по картата. Тогава се маха паравана и играта е готова да започне. Играта се играе в поредица от ходове, като пръв започва играчът с жълтата армия. По време на хода си, някои от действията, които играчът може да направи са:

  • Преместване на армия, спазвайки точките и за движение, както и ограниченията наложени от териториите. Това действие може да прерастне в атака (близък бой или от разстояние)
  • Атака от разстояние, без движение
  • Прегрупиране – Всеки играч разполага с 5 времеви токъна. След изиграването на някой такъв токън, играчът „презарежда“ точките движение на всичките му останали войски.

Заключение

Medieval Battle е добра стратегическа игра. Играта се „движи“ бързо, благодарение на простите си правила, а времето за изиграване на една игра наистина зависи от размера на бойното поле, но и от опита на играчите. След 2-3 игри със сигурност времето за изиграване ще падне под 30 минути. Това, което ми допада в играта е липсата на късмет – резултата от играта е изцяло базиран на вашите решения. Както написах и по-рано, понякога на играчите им се иска да премерят сили в един стратегически дуел, базиран изцяло на стратегическо мислене и управление на армията. Разбира се, това води до едно „brain burner“ изживяване, но това не мисля, че е проблем. Силно препоръчвам играта на тези, които си падат по военни игри. Също така препоръчвам skirmish варианта на играта, който я превръща в един „brain burner“ филър… Естествено, кой бяга от такова изживяване? 😀

Как изглежда skirmish варианта на Medieval Battle.

Играта може да бъде закупена от сайта на разпространителите: Alchemicus.pl

Ако ви е харесала статията и като цяло нашия сайт, моля да ни подкрепите! А ние ще ви благодарим с подарък – игра!
Дарение за сайта
 
Магазинът, в който се тества.

За Недислав Стойчев

Недислав Стойчев
Казвам се Недислав и съм от Казанлък. Запалих се по настолните игри преди около 5 години, когато излязоха настолните игри по WoW, но от тогава до сега открих че обичам да бродя из тъмници, да убивам дракони, да хвърлям зарове, било то сам, с приятелката ми или с компанията от храбри приключенци. Обичам да играя както с приятели, така и с нови хора, просто защото е винаги забавно да доведеш нови жертви в тъмниците!

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*