събота, ноември 25, 2017
Заглавна страница » Безплатни игри » Mage Clash – Безплатна игра за принтиране
Mage Clash – Безплатна игра за принтиране

Mage Clash – Безплатна игра за принтиране

Георги Димитров 'BigBoxSharki'

Здравейте, аз съм Георги или BigBoxSharki, ако предпочитате.
От пет шест години съм фен на Magic: The gathering,
а от 2-3 се увличам и по други настолни приключения.
Вниманието ми го грабва всичко фентъзи (друг въпрос е дали го задържа).

След Есен на сайта ни ще имате щастието да видите ревюта на много нови и интересни игри. Вълнението обаче не трябва да бъде подценявано и прекалено много от него може да ви навреди. Знаете, нетърпеливост, изнервеност, искане на още и още, такива неща. За това, както си му е обичая, днес ще ви запозная с игра, която вероятно не сте чували никога, ще ви струва по-малко отколкото повечето неща, които ще видите от Есен и ще можете дори да си я направите сами.

В Mage Clash вие и вашият съперник ще бъдете… магьосници. Изненадващо, да и за мен беше нещо ново. С годините и двамата сте натрупали завидна мощ, както като практикуващи мистичните изкуства, така и като подчинени пряко на вас армии. Настанал е момента на истината, кой от вас е по-силният? Кой от вас е Върховният Магьосник на Седемте града?!

Компоненти

Mage Clash е от тези неприятни игри за принтиране, които изискват доста материали, които ще трябва да си набавите сами. Ако имате добра колекция от настолни игри обаче не мисля, че това ще е проблем за вас. Ако нямате, повечето неща можете да си купите.

  • 10 шестостранни зара, по пет за всеки играч
  • Един D4; D6; D8; D10; D12 и D20. 
  • Карти с градове
  • Плочки с предмети, Магии, Заклинания и Еликсири
  • Полета на играчите
  • 84 кубчета, в два различни цвята. По 42 за всеки играч.

Моето предложение е да замените кубчетата с токъни с определена стойност, като единствено си оставите по две кубчета, тъй като с тях ще си отбелязвате маната и точките. Също така, ако играете някъде, където имате достъп до интернет можете да използвате големия брой виртуални генератори на зарове. Вярно, не е същото, дори не се доближава, но може да ви спести малко щуране за зарове, в случай че нямате нужните.

Събиране на силите

Mage Clash е дело на Todd Sanders(отново) и е единствено за двама играчи, за зло или за добро. В нея, както казах, вие влизате в ролята на магьосници, които се борят за надмощие… което се изразява в това кой има повече точки накрая. Играта има две основни фази – Учене на Магии и Борба за Градове. 

Преди да започнете, размесете и разделете плочките на четири купчини, според обозначенията на гърбовете им. Размесете и картите с градовете и ги оставете настрана, до настъпването на Втора фаза. Всеки играч получава също така и Игрално поле, два токъна, с които да си отбелязва маната(всеки започва с 3) и точките. Всеки получава и по 15 армия. Броят на армията фактически представлява точките ви живот.

В Първата фаза вие основно ще подготвяте армията и заклинанията си за Втората фаза. Това ще става, като плащате елементални ресурси и играете карти от ръката си на масата пред себе си. Звучи познато, нали? Нормално. Само че тук има една механика, която липсва в играта, на която ви напомня споменатото до сега. Тук има събиране на комплекти(set collection). И тази механика е много важна за играта и за победата ви. Сега ще ви обясня.

През годините, докато сте се развивали като магьосници, вие и вашият съперник сте започнали да откривате артефакти принадлежали на Великите Магьосници Арден, Балор, Канна и Дийнин. Всеки от тези артефакти носи техните знаци. Поради тази причина, освен че тези артефакти ще изпълняват обичайната си функция, те ще ви носят и бонус точки, ако съберете повече предмети принадлежали на определен Велик Маг. Като ако имате два или четири от Великите артефакта, то на краят на Първата фаза, те ви позволяват да си изтеглите един или два Специални артефакта, които да ползвате във Втора фаза.

И като ги споменах, предметите в тази игра правят доста неща.

  • Магическите предмети ще ви помогнат да увеличите броя на армиите си.
  • Мистичните предмети ще ви дават най-различни бонуси, които най-общо могат да бъдат разделени на продължителни, като например намаляване цените на картите, както и еднократни, като например увеличава маната ви за този ход.
  • Третият вид карти са Магиите. Те се използват във втората част на играта, когато се борите за надмощие по улиците на градовете. Магиите в Mage Clash действат по интересен начин. Те нямат определена сила, а вместо това на всяка магия е означено какви стойности на петте D6 образуват силата на магията. 
  • Щампите(Wards) са четвърти вид карти, които могат да бъдат играни заедно с Магиите и по някакъв начин влияят на заровете, които хвърляте. Като могат дори да ви сменят единия зар с друг, изобразен на тях.
  • Петият вид карти са Еликсири. Те ви позволяват да накарате противника ви да хвърля наново един от заровете си, по ваш избор.
  • Следващият вид са Заклинания, които също подсилват Магиите ви, като отново чрез събиране на еднакви символи ви позволяват да премахнете допълнителен брой войници от армиите на противника ви.
  • Специалните артефакти са последния тип карти и те се теглят от играчите, които имат два или четири Велики артефакта и ще ви позволяват да променяте резултата на собствените си зарове.

Както виждате, доста карти има в играта и доста връзка има между тях. За щастие, въпреки, че на пръв поглед изглежда малко объркващо, не е никак сложно и бързо се запомня. Ученето на Магии протича в три рунда. В началото на всеки рунд една от първите три купчинки с плочки се раздава – по десет плочки на човек. След което всеки избира какво ще строи в зависимост от това какви ресурси има. Когато и двамата играчи са готови, те обръщат едновременно плочките си. Другата възможност е да изхвърлите една плочка и да получите мана или да увеличите армията си, зависи какво е показано на плочката.   След като всеки играч е направил едно от тези две неща, то играчите си разменят ръцете с плочки и всичко се повтаря, докато не останат по две плочки във всеки магьосник (А? А това, как ви звучи, а?). Когато и от последната(трета) купчина останат само по две плочки във всеки, то тази фаза свършва и се броят междинни точки и се избират Специални артефакти. Когато и двамата са готови е време за 

Борба за Градове

В тази втора фаза настъпва момента на истината, където ще си проличи кой се е подготвил по-добре. Взимате тестето с градове, което размесихте преди началото на Първа фаза и от него обръщате 7 карти. Това са градовете, където ще се реши кой е най-великият магьосник на Седемте града! Всеки град, който спечелите също ви носи точки. Преди да започнете боят обаче, трябва да свършите няколко други неща. Всеки от вас трябва да постави по три армии разпределени между градовете или в един град. Редувайки се по този начин, поставете всички армии, които имате. След това се отървавате от всичките си Мистични и Магически предмети, те не ви трябват повече. После събирате всички Еликсири, които имате на една купчина, тях ще можете да използвате,за да карате противника си да хвърля заровете за Магиите си наново. Събирате и всички Заклинания и ги разделяте по видове. Тях ще прикрепяте към Магиите, които правите, като те ще усилват ефекта им. И накрая събирате всички Магии и Щампи в ръцете си, това ще са плочките с които ще разполагате за тази фаза.

Когато всичко това е готово, играчът, който е имал най-малко точки след краят на Ученето на Магии избира кой ще е първият град за който ще се биете. Когато изборът е направен, отново двамата ще разкриват едновременно избраните от тях плочки, като този път няма да си разменят ръцете. След като Магиите са разкрити и към тях са прикрепени Щампи и Заклинания, то се хвърля за силата им и резултатите се сравняват. Този, който има по-висок сбор зарове, печели и премахва армия на противника си в зависимост от щетите, които нанася Магията му (от хвърлените зарове резултатите, които се броят за магията+Щампи+Заклинания). Боят за даден град продължава, докато там останат армиите само на единият играч. Когато това стане се избира нов град и всичко се повтаря, докато някой от двамата не вземе четири града. Щом това се случи към междинните точки, от краят на Първа фаза се добавят точките от взетите градове и този, който има най-много печели.

Резултат от Сблъсъка

Когато търсех с какво да ви разсея от Есен треската и попаднах на Mage Clash, си казах „О, това изглежда интересно. Нещо като Magic със събиране на комплекти.“. Каква грешка. Смисъл… вярно е, играта обаче е толкова повече! Mage Clash е отрочето, което биха имали 7 Wonders и Magic: The Gathering. Колкото много прилича на тях двете, в същото време механиките взети от тях са опростени, комбинирани и са добавени нови. Това има невероятен ефект и превръща Mage Clash в една интересна, бърза игра с много дълбочина и възможност за преиграване. Смятам, че проблемното набавяне на компонентите напълно си заслужава, защото това е вероятно една от най-добрите игри за принтиране, която ми е попадала!

Mage Clash в BoardGameGeekФайлове за принтиране

Магазинът, в който се тества.

За Георги Димитров 'BigBoxSharki'

Здравейте, аз съм Георги или BigBoxSharki, ако предпочитате. От пет шест години съм фен на Magic: The gathering, а от 2-3 се увличам и по други настолни приключения. Вниманието ми го грабва всичко фентъзи (друг въпрос е дали го задържа).

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*