вторник, февруари 20, 2018
Заглавна страница » Настолни игри » Lord of the Rings LCG – Тема, арт и първото приключение
Lord of the Rings LCG – Тема, арт и първото приключение

Lord of the Rings LCG – Тема, арт и първото приключение

BigBoxRover

BigBoxRover

Здравейте, аз съм абсолютен нърд? Защо ли? Защото обичам бордовите игри, по професия съм химик, а едно от хобитата ми е астрономията. Не, не се казвам Шелдън, а Наско! Обичамтежките и дълги стратегически игри като Mage Knight, War of the Ring, Game of Thrones и Civilization, но нямам против да играя на всичко... с малки изключения. Много харесвам творчеството на Толкин и именно за това съм се хванал да ви пиша и разказвам за една любима моя игра - Lord of the Rings: LCG.
BigBoxRover

lotr-lcg-card-fan-finalЗдравейте приятели. След една доста дълга пауза, в която на бял свят се появи един нов член на нашия екип, отново сме заедно и ще се впуснем в необятния свят на Lord of the Rings: LCG. В следващата поредица от статии ще отделя време да ви запозная с историята на играта. Днес ще ви разкажа за първите три приключения, които ви очакват в Core Set-а.

ffg_forest-spider-core        Lord of the Rings: LCG е изключително тематична. Отделните куестове от всеки един цикъл са свързани в една цялостна история, през която играчите преминават, което кара феновете на поредицата да искат да играят още и още. За това помагат кратките истории и описания преди куестовете, но също така флейвър текста и изключително красивия и тематичен арт на всяка една карта. Не случайно играта има няколко номинации от BGG за „Best Board Game Artwork/Presentation“ и „Thematic Board Game“ и съвсем спокойно мога да кажа, че е една от най-красивите игри, които съм виждал.

Героите, съюзниците, локациите и враговете са феноменални, а също така самите карти и техните специални умения са съобразени с персонажите и местата описани в творчеството на Толкин. Всичко това допринася за отличната атмосфера на играта.

Историята на играта не следва книгата на Дж. Р. Р. Толкин, а действието се развива в промеждутъка от седемнадесет години от 111-ия рожден ден на Билбо Бегинс до заминаването на Фродо от Графството. Вместо играта да разказва за неща, които вече сте прочели и/или гледали в книгата/филма Властелинът на пръстените, тя попълва тази дупка от седемнадесет години, а историите, героите и приключенията се преплитат с историята на Средната земя описана от Толкин. Някой сюжети, които са само леко загатнати в книгите се развиват именно в играта.

Първите три куеста включени в играта разказват за приключението на героите в разбулването на ffg_forest-snare-coreслучващото се в крепостта Дол Гулдур, намираща се в южните покрайнини на Мраколес. Кралят на горските елфи Трандуил изпраща героите на опасно пътешествие през Мраколес със съобщение до Галадриел в Лотлориен. Негови патрули съобщават за притеснителни знаци за нарастващата заплаха, която идва от Дол Гулдур и героите трябва да известят Галадриел за предстоящата опасност.

Мраколес става все по-опасно място за преминаване и героите се сблъскват с гигантски паяци и орки. Преминавайки през Мраколес, героите продължават по поречието на Андуин устремени към Лотлориен, но опасностите не спират с излизането им от Зеленогор велики (другото име на Мраколес), а тепърва предстоят. Пълчища орки се опитват да спрат героите в техния устрем на юг, а по течението на реката слугите на Некроманта (прикритие на Саурон докато е бил в Дол Гулдур) са устроили засада.

След като достигат до Лотлориен, Гладриел изпраща героите до Дол Гулдур, за да разузнаят какво точно се случва там. Но слугите на Некроманта залавят единия от спътниците. Знаейки, че времето му изтича, героите ще се впуснат в отчаян опит да го спасят…

Първия куест е доста лесен и е по-скоро въвеждащ в играта, като не представлява особено предизвикателство. Той може да се мине с не особено затруднение от всеки един играч дори без да се асемблира дек за целта. С него можете да се запознаете с различните карти и декове, да експериментирате с различни стилове на игра и да се запознаете като цяло с механиката на играта. За това пък вторият – Journey Down the Anduin демонстрира колко трудна може да бъде играта и какви неочаквани обрати могат да се случат в нея.

ffg_hill-troll-coreЗа този куест ще ви е необходима малко по-голяма бойна сила и за това бих препоръчал да се използват Tactic или Leadership дековете, но всякакви други комбинации могат също да свършат работа. Едно от най-трудните неща в този куест е Hill Troll-а, който е изключително труден за убиване, а играта започва именно с това. Моята цел за преминаването на този куест е да имам карти, с които да спра или забавя нападението на този трол. Но истинско предизвикателство е третия куест – Escape from Dol Guldur, който е с най-висока трудност според скалата на FFG (вече не е така…).

Това е един от малкото куестове, които е почти невъзможно да се мине в соло-вариант на игра. Просто негативните ефекти нарастват експоненциално, а приключението трябва да се мине с един герой по-малко. А и честно да си призная, не съм се и опитвал много, за това не мога да ви дам напътствия за този куест. Ако някой от вас го е минавал е добре дошъл да сподели как.

Първите три приключения включени в Core Set-а на играта са изключително добре подбрани, за да бъдат въведени начинаещи играчи. Те показват колко лесна и колко трудна може да бъде играта и въвеждат в основната механика. Историята в тях е една малка прелюдия към приключенията, които очакват героите в първия цикъл на играта – Shadows of Mirkwood. Дори мога да кажа, че на фона на останалите куестове, тези са малко скучни. Няма да се повтарям колко красив е арта на всички карти и каква атмосфера създават, а само ще кажа – поиграйте и сами ще видите!

Това е за днес от мен. До нови срещи, когато ще се впуснем в преследването на Ам-гъл по поречието на Андуин, на остров Равноскал (Carrock) и в горите на Росгобел.

 

Част V от куеста на BigBoxRover, който цели да ни запознае в подробности с една страхотна игра!

Преглед на статията

Оценка

Накратко: Моля подкрепете ни като дадете оценка, харесате и споделите това ревю! Ако се чувствате разговорливи можете да ни оставите и коментар. Уверяваме ви, четем всички коментари!

Потребителска оценка: 4.7 ( 3 гласове)
0
Магазинът, в който се тества.

За BigBoxRover

BigBoxRover
Здравейте, аз съм абсолютен нърд? Защо ли? Защото обичам бордовите игри, по професия съм химик, а едно от хобитата ми е астрономията. Не, не се казвам Шелдън, а Наско! Обичам тежките и дълги стратегически игри като Mage Knight, War of the Ring, Game of Thrones и Civilization, но нямам против да играя на всичко... с малки изключения. Много харесвам творчеството на Толкин и именно за това съм се хванал да ви пиша и разказвам за една любима моя игра - Lord of the Rings: LCG.