неделя, август 20, 2017
Заглавна страница » Настолни игри » Incantris – чисти шамари без усложнения
Incantris – чисти шамари без усложнения

Incantris – чисти шамари без усложнения

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри.Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца.От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.
Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Latest posts by Деян Георгиев 'BigBoxGamer' (see all)

Ако мога да анализирам развитието ми в хобито статистиката следва факта, че в началото обичах да играя дълги и сложни класически „америтраш“ игри, в които да мятам до побъркване зарове и да трепя гадове. Последно време забелязвам, че съм се насочил към по-мислително стратегическите евро игри (въпреки че вече жанровете яко са се омесили), а когато ми се мятат зарчета държа това да е лека, почти безмозъчна игра с тук-там някое тактическо решение.

И ей така, в шеги и закачалки описах без да искам Incantris. Това е поредната игра с фигурки, финансирана в Кикстартър, но в този случай издателите не акцентират върху мешавица от механики, а точно обратното – върху колкото се може по-голяма простота.

Всъщност, играта е толкова елементарна и позната, че няма да откриете нищо специално в геймплея… и въпреки това я намирам за по-добра от повечето й колеги.

Incantris е арена тип биткаджийска игра със зарове, в която всеки играч разполага с отбор магьосници. Всеки отбор се сблъсква един с друг, за да постигне цел, зададена от различните модове. Може да е чист бой, може да е Capture the Flag… или чист бой, може да е запалване на кристали… или чист бой. Може да е чист бой с въртяща се арена, а може и да е соло чист бой. Във всеки случай ще има бой.

Още щом получих играта и разгледах правилата, всичко доста ми заприлича на нещо познато, както откъм механики, така и откъм тема. Spells of Doom е също арена тип биткаджийска игра и колкото да харесвам „Спелса“, играта можеше да продължи доста дълго, а някои от механиките й я правеха леко дървена на моменти.

Incantris взема всички познати концепции от този пренаситен жанр и ги реже, къса, гори и зарaвя, като на повърхността оставя само чистата основа. Две-три магии и яко зарове.

Без съмнение, силата на играта е в компонентите й. Incantris е създадена от RAINN Studios. Това е компания, която е най-известна със своите “Terra Tiles”. Това са плочки, които можете да си закупите и да си ги ползвате в своите ролеви игри. Освен това предната им игра „War of Kings” също пристига с доста впечатляващи компоненти.

Фигурките в Incantris са детайлни и малко по-големи от класическите, да кажем, FFG фигурки. Не съм голям разбирач, нито кой знае какъв фен, на фигурките, така че компетенцията ми стига от „Кот такова“ до „у, колко са яки“. В този случай определено мога да заявя, че качеството на фигурките може да достигне до „Еха, да му се невиди“.

Щом разгледате отблизо фигурките ще забележите, че въпреки, че съществуват от четири цвята по три фигурки, всъщност има само 5 уникални модела. Това се дължи на балансиращ механизъм доближаващ идеята на камък-ножица-хартия, в който винаги ще имате герой, който е добър срещу друг герой и ще е по-слаб от трети герой.

И въпреки, че ще се скъсате да хвърляте зарове, все пак открих системата за доста балансирана, защото освен идеята за балансираните герои, всъщност магиите ви са ограничено количество, а щетите които ще нанасяте са в доста ограничен диапазон. С други думи, ако добре планирате ходовете си, едва ли ще ви изненадат с безмозъчно огромен шанс или карта тип „Аха!“. В Incantris карти няма, моля-моля!

В началото на играта нареждате няколко от множеството гигантски (и няколко полу-гигантски) плочки както си искате, или както е препоръчано в книжката спрямо сценариите. След това слагате колкото и каквито искате 3Д фигурки от картон по картата (пристигат доста с играта) и се почвайте. Правилата на играта се обясняват за под 5 минути, а целият геймплей не трае повече от 40 минути.

Всеки отбор има трима герои, всеки един със специалност – Elemental, Spiritual и Astral. Spiritual са добри срещу Elemental, Elemental са добри срещу Spiritual, Astral са еднакви срещу всички, а ако се изправите с един клас срещу същия, тогава е много трудно да нанесете щета.

За атака се хвърля спрямо магията, която решите да използвате, а за защита се хвърля спрямо това кой ви атакува. Казах, че няма да се убивате от един два удара, но ходовете са толкова бързи, че докато проверите в google какво значи името на играта и е дошъл пак вашия ред.

Incantris в 3 секунди.

Заключение

Incantris е това, което е. Крайно изчистена и лесна биткаджийска игра с изненадващо задоволителни тактически решения. И като казвам изчистена, имам предвид – обяснявате 2 минути и след това със сигурност ще ви попитат – „И това ли е?“. Когато сложите всичко на масата вероятно ще очаквате някаква сложнотия със статистики, карти и чекове. Няма нищо такова. Incantris е толкова непретенциозна, че въпреки уникално добрите си фигурки, тя може да се играе дори с деца.

Модовете на играта са много. Пробвал съм повечето и наистина се усеща малко по-различна игра спрямо различните сценарии. Казвам малко по-различна, защото някак си инстинктивно ще ви идва да си смелите физиономиите един на друг.

Балансът в играта също е изумителен, благодарение на системата, наподобяваща камък-ножица-хартия. За разликата от повечето подобни игри, в тази можете да играете дори четири човека – тоест 12 фигурки, които мятат най-различни заклинания по картата. Истинско меле!

За мен Incantris е една от най-добрите биткаджийски игри, защото е премахнала не само дървените механики от повечето други горделиви арена тип игри, но и не се възприема сериозно. Да, няма да видите нищо оригинално тук, но някак си в своята простота, играта си остава оригинална.

Ей ви на. Крайно неясно и чисто емоционално ревю. На теория Incantris не би трябвало да ви хареса, но ви гарантирам, че ще. Че ще.

ПЛЮСОВЕ:

  • Страхотни компоненти
  • Изчистени правила
  • Бърз геймплей
  • Отличен баланс, въпреки заровете

МИНУСИ:

  • Нищо оригинално
  • Без особена дълбочина
  • Всичко е натъпкано в нетипично и ненужно малка кутия

Въпреки че играта не се намира свободно сред европейските дистрибутори и няма как да я поръчате през партньорите ни от Pikko Games, нищо не пречи да кликнете на бутона отдолу и сами да си я вземете, ако се кефите на ритници със зарчета.

Купи: Incantris

Магазинът, в който се тества.

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'
Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри. Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца. От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*