- Почти ревю: Betrayal at House on the Hill: Widow’s walk - януари 3, 2017
- Mystic Vale – Следващо поколение deckbuilder - ноември 11, 2016
- ПРЕВЮ: Gwent Beta – Загуби днес, за да спечелиш утре - ноември 4, 2016
Като единственият голям фен на CCG игрите в екипа смятам, че е мой дълг да ви запознавам с тези, които са ми направили впечатление и са лесно достъпни. За жалост, разбира се, нямам възможност и времето да пробвам всичко, но напоследък много игри с карти излизат във виртуален вид и това спестява време и пари. Разбира се, чувството никога не е същото, но някои жертви понякога са наложителни. Както сте се досетили вероятно днес отново ще ви занимавам с дигитално CCG и това е Hex: Shards of Fate. Играта дълго време беше в бета и с липсваща основна функция, преживя много трудности, включително и проблеми в съда предизвикани от едни определени магьосници живеещи на един бряг. Въпреки това играта вече си има всички функции, справи се с проблемите в съда и от тук нататък продължава само напред.
От началото до Hex
Съмнявам се много от вас да са играли или да си спомнят видео играта по Magic: The Gathering, носеща същото име, тъй като тя е от доста далечната 1997, но в нея имахте възможността да се разхождате из света, да се биете с различни чудовища в дуели с карти и накрая, след като сте обогатили колекцията си достатъчно, да победите лошите магьосници. Смесицата между RPG и CCG много ми хареса, когато играх тази версия на Magic и бях разочарован, когато по-късно разбрах, че в Duels of the Planeswalkers този елемент напълно липсва. Поради тази причина преди повече от година, когато за първи път чух за Hex: Shards of Fate и каква е идеята на играта веднага се сетих за делото на MicrProse от 97-ма и бях живо заинтересуван. Вплитането на RPG елементи в Hex отне много време, но ето вече те са тук и може да им се насладите. Но нека ви кажа повече за самата игра. Hex e класически наследник на Magic, взаимстващ много механики от своя предшественик. Но за разлика от творението на Wizards of the Coast, Shards of Fate не го е страх да използва силата, която дигиталния вид на играта му дава. Например, има множество красиви и разнообразни арени, на които се случват дуелите, в зависимост от заобикалящата ви среда. Както и карти, които могат да бъдат ъпгрейдвани, за да придобият нови умения. За любителите на играта с други хора, в Hex ще намерите класическа, изпипана система за PvP, както и редовно организирани турнири с награди вариращи от буустъри до истински пари. Макар и турнирите да са често организирани и с добри награди е очевидно, че PvP-то не е центъра на Hex, а изненадващо, това, на което разчита играта е PvE.
CCG с PvE?…Пф, тъпо!
Ако това ви е била реакцията в края на последния ред от предния абзац, то ще трябва да ви разочаровам и да ви кажа, че всъщност е досте добре направено. Ще започна във възходящ ред. Първият вариант да играете PvE е стандартен – вашето тесте срещу това на ИИ(AI) контролиран опонент. Противникът ви може да е от която и да е раса в играта и да използва различни типове тестета. Доста приличен вариант, ако просто искате да изпробвате тестето си, но като цяло скучен и безинтересен вариант на игра, който не ви носи нищо.
Вторият вариант е Арена. Тук идеята е класическа, само че противниците ви са само ИИ. Колкото повече победите, толкова по-добра награда накрая. Имате обаче само три загуби преди елиминация и не можете да спечелите повече от 20 мача. Разликата от повечето такива арени в други игри е, че 20-те мача са разделени в 4 категории по пет и на края на всяка категория има голям лошковец. Наградите от Арената са основно пари и уникални предмети (за тях след малко), които не можете да намерите по друг начин.
Третият начин да играете без това да включва други хора е основното, заради което Hex: Shards of Fate е създадена – да играете соло кампанията на играта. В нея си избирате раса, герой и клас за него, като комбинациите от раси и класове могат да дават различни бонуси. Този ви избор предопределя историята и тестето ви за играта или поне за началото, докато не съберете достатъчно карти за да си направите различно от стартовото. Както и в PvP, така и тук, ще намирате предмети, които ще екипирате на героя си и те ще дават бонуси на картите ви. Соло кампанията е и единственият начин да играете подземията в играта, като за някои от тях ще имате възможност дори да играете в парти с други играчи. В играта има също така и гилдии, както и неутрални фракции, които ще имат определено отношение към вас в зависимост от действията ви по време на кампанията.
Най-големите минуси на соло кампанията, които видях са малко скучно изглеждащата карта, красивите, но не особено интересни градове и села, както и диалозите, в които избора ви няма особено значение. Като изключим това, играта имплементира всичко, което можете да търсите в едно RPG.
Други благинки и функции на играта
Някои неща, които не влизат в начините на игра включват Аукцион, буустъри и дори функция да теглите тестови ръце, докато си правите тестето, за да видите дали сте разпределили добре картите си с ресурси и създания. Аукционът е добро място за търсене на единични карти, а буустърите за жалост можете да си купувате само с истински пари. Като споменах това се сетих, че щях да пропусна нещо важно, а именно, че в играта картите са разделени на PvE и PvP, което е малко… странно според мен и по-скоро пречи отколкото да помага на играта. Споменах ли някъде до сега, че като изключим буустърите всичко друго в играта е безплатно? Е, вече го направих. Ако харесвате CCG/TCG игри и като мен почти изцяло сте заменили истинските за виртуални, то Hex: Shards of Fate има огромно количество неща, които да ви предложи, както нови и почти невиждани така и стари пипнати тук-там, или направо изцяло подобрени.