понеделник, май 29, 2017
Заглавна страница » Безплатни игри » ПРЕВЮ: Gwent Beta – Загуби днес, за да спечелиш утре
ПРЕВЮ: Gwent Beta – Загуби днес, за да спечелиш утре

ПРЕВЮ: Gwent Beta – Загуби днес, за да спечелиш утре

Георги Димитров 'BigBoxSharki'

Здравейте, аз съм Георги или BigBoxSharki, ако предпочитате.
От пет шест години съм фен на Magic: The gathering,
а от 2-3 се увличам и по други настолни приключения.
Вниманието ми го грабва всичко фентъзи (друг въпрос е дали го задържа).

През 2015 година, изпод ръцете на талантливите хора от CD Projekt RED излезе третата част от една от най-успешните RPG игри – Witcher. Покрай многото нови неща, които добавиха добрите поляци, свързани с меленото на най-различни чудовища те добавиха и нова игра, с която да се разнообразявате, когато ви омръзне да режете уши и да събирате зъби. Точно така, става дума за Gwent. Тази игра в играта допадна толкова на феновете, че те поискаха тя да бъде развита в отделно заглавие… и CD Projekt RED го направиха! 

И така след известно чакане се появи самостоятелната игра с карти Gwent, която много хора вече бяха обявили за по-добра от Hearthstone(всъщност двете игри не могат да се сравняват). 

Преди да пристъпя към самата игра искам да кажа, че Gwent в момента е в Closed Beta тест и в процес на разработване, и неща може да се променят, както има и доста други, които трябва да се донаправят. Въпреки това играта има изградени основи, върху които лесно може да се добие реалистична представа за геймплея, който ще има играта, когато излезе официално. В момента единственият начин да играете е да се регистрирате и да се надявате да получите покана.

your_hand_2-5

Концепцията на Gwent е много проста на пръв поглед. Имате тесте, дали от стартовите, които ви предлага играта, или такова, което вие сте си направили, в което има някаква водеща механика според фракцията, към която принадлежи тестето. Няма мана или какъвто и да е друг ресурс, който да ви трябва, за да играете карти. Целта ви е да спечелите два от три рунда. До тук нищо чак толкова необичайно, нали? Само че в Gwent създанията, които играете много рядко се нападат едно друго. Вместо това всяко нещо, което играете на борда ви увеличава точките или намалява тези на противника. Всички тестета се въртят около това да афектират точките, които двамата противници получават и то смея да кажа по много оригинални начини. Рундът свършва тогава, когато и двамата играчи пасуват. Щом пасувате вече не можете да играете карти, докато не свърши рунда. Също така в края на всеки рунд бордът се изчиства, точките се нулират и започвате на чисто.

Не звучи толкова сложно, нали? Да, само че в Gwent теглите карти единствено в началото на нов рунд и то две в началото на втория и една в началото на третия. Разбира се има карти и герои, които ви позволяват да теглите карти, но хич не са много засега. 

С други думи, вие много внимателно трябва да познавате тестето си, да имате ясна представа за начина, по който ще натрупате повече точки от противника си и да знаете кога точно да се опитате да го направите. Може да се опитате бързо да спечелите първите два рунда. А може и да пуснете първия рунд на опонента си с цел той да се подлъже, да си изхаби силните карти и да му вземете втория и третия. Често още в средата на вторият ще осъзнаете, че едва ли ще спечелите, а още по-често ще усетите, че и двамата се опитвате да се подхлъзнете, така, че да се излъжете да си изиграете силните карти.

13gwent

Тук, вероятно, е мястото да кажа, че макар играта да е извадена буквално от Вещера, то няма никаква нужда да сте играли Вещера, за да се насладите на Gwent. Е, няма да преживеете моментите, в които картите ще ви подсещат за гадни чудовища, с които сте се измъчвали, или за любими герои, които да ви карат да се подсмихвате, разбирайки защо техните карти имат определени ефекти. Но това по никакъв начин няма да ви развали удоволствието от играта.

CD Projekt RED са измислили една много проста на пръв поглед, но всъщност много дълбока и караща ви да мислите, игра, която в същото време е динамична, бърза, и рядко продължава повече от 20 минути. Не може да не им признаем също, че въпреки волното си или неволно навлизане в CCG жанра, то го правят с игра, която няма много общо с останалите на пазара.

your_hand

В Gwent, разбира се, има и нещата, които очаквате и виждате във всяко друго CCG. Можете да си купувате буустъри, да играете срещу други играчи или срещу приятелите си от GoG. За сега няма ладър, но вероятно и това ще се появи в някой бъдещ ъпдейт. Интересна механика, която за сега като цяло мисля, че е хубаво нещо е това, че ако ви кажат GG(Good Game), то получавате бонус награда след края на мача. Като цяло от тридесетината игри, които имам зад гърба си, до сега не ми се е случило повече от 3-4 пъти да не ми кажат GG, което ме навежда на мисълта, че хората го правят понеже искат и на тях да им го казват. Сега, тук можем да навлезем в цялата тема кога, защо, дали е хубаво и т.н. да се казва GG, но не мисля, че има нужда и затова няма да го направя.

Заключение

Играта определено е свеж полъх в жанра. Препоръчвам я на тези от вас, които, като мен, са фенове на жанра, но трудно намират нещо интересно и ново в него.

В момента можете да се запишете са Closed Beta теста, като CD Projekt изпращат покани на вълни и са доста щедри, така че има добър шанс бързо да се озовете в играта. Няма друг начин да играете, освен ако не получите покана за бетата.

Официален сайт

За Георги Димитров 'BigBoxSharki'

Здравейте, аз съм Георги или BigBoxSharki, ако предпочитате. От пет шест години съм фен на Magic: The gathering, а от 2-3 се увличам и по други настолни приключения. Вниманието ми го грабва всичко фентъзи (друг въпрос е дали го задържа).

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*