събота, февруари 24, 2018
Заглавна страница » Настолни игри » Dwarves Inc – Джуджета акционери и… Ктулу
Dwarves Inc – Джуджета акционери и… Ктулу

Dwarves Inc – Джуджета акционери и… Ктулу

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри.Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца.От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.
Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Една от първите ми видео игри, които са оставили траен топъл носталгичен спомен е… не й помня името, но вървяхме с едно влакче… или машина някаква… Или човек? Искам да кажа, че копахме в скалите… в почвата? Абе някъде под земята. Събирахме… разни неща и май всичко можеше да се срути.  Добре де, не помня особено, а и през годините играх още няколко подобни, така че обърканите ми спомени са се омешили сериозно.  Но беше яко.

pic2374455_md

В Dwarves Inc е същото. Не толкова объркано, но привидно с такава лесна концепция. Копаете с джуджета ценни камъни и пречите на останалите. Това е половината игра. Другата половина е да откриете най-оптималният начин да продадете тези ценни камъни.

В кутията на играта има друга кутия, която е пълна с 400 кристалчета в различни цветове. 400!!! В началото на играта всеки играч получава по едно табло, където ще събира кристали, пари и джуджета. Кристалите всъщност изобразяват единствено „акции“, които се умножават по работниците – джуджетата. Целта е да трупате „акции“ и джуджета, и да ги използвате в най-удобния момент или да се надявате някой друг да го направи вместо вас.

DSCF0460

 

По време на хода си, играчът взема три кристалчета от който иска цвят и ги поставя до вече съществуващи кристалчета от същия цвят на картата. По този начин се образува нещо като влакче.

Картата е модулна и сетъпът е с огромна преиграваемост. Когато кристалчетата стигнат до определени полета се случва едно от няколко неща.

  • Джудже. Вземате работник.
  • Сейф. Вземате кристал по избор
  • Сандък. Теглите карта с действие
  • Злато. Получавате пари спрямо броя на работници по броя на кристали от цвета, с който сте стъпали върху златото. Всички останали също получават пари спрямо цвета.

Картите в играта са доста небалансирани, като някои са изключително слаби, а други са си направо счупени. Да, когато теглите, винаги имате избор от две, но понеже картите са само 8 вида, те често се повтарят и редовно няма да имате особен избор. О, в играта има и карта с Ктулу. Ех… Може би е там за хитра изненада, но за мен това е си по-скоро чиста липса на креативност. Аман от Ктулу.

DSCF0463

Играта е лека и правилата са интуитивни… в по-голямата си част. Понеже целият маркетинг на играта води към семеен тип геймплей, компанията е стигнала дотам, че да опрости максимално книжката. Реалните правила на играта са 3 страници малък формат с голям шрифт!

За някои може да е добре, но в случая орязването ни дойде в повече. Изпадахме няколко пъти в ситуации, които не са описани в книжката. Най-сериозната от които беше свързана с блокиране. Играта свършва, когато се запълнят всички места със злато на картата. Да, но понеже винаги трябва да слагаме до съседен кристал от същия цвят, ние много лесно можем да блокираме определена част от картата. Единственият начин да се отблокира е с карта, която я ти се падне, я не. Сравнително лесното решение, което ние избрахме, беше да направим картата глобус. Да можем от единия край да стигаме до другия. Но и това не е решение, защото отново може да се стигне до този казус.

DSCF0461

Да не говорим, че колкото и много кристали да има, определени цветове е вероятно да свършат. Какво правим после, когато трябва да слагаме кристал от този цвят?! Някой? Книжка? Някой?!

Играта започва като лека, но след средата опциите стават твърде много и играчите с тежка форма на аналитична парализа ще изпаднат в кома. Точно обратно, в края на играта, всичко се свива до едно досадно дебнене.

Към края на играта, всички ще влязат в етап на изчакване, защото ще дебнете някой да ви направи път, за да се доберете до малкото останали места. В тази игра, това може да е проблем, защото играта няма как да завърши, ако някой не реши да се жертва за останалите. Подобна механика има в Super Motherload, само че там винаги имате няколко различни варианта. 

Накрая, играчът с най-много пари печели.

DSCF0464

Заключение

Dwarves Inc изглежда страхотно. От арта и дебелите дъски, до чудесните 400 кристалчета. Темата е свежа и въпреки нелепото клиширано изпляскване на Ктулу, цветовете помагат да влезете в приятна атмосфера. Геймплеят на идея е лек и достъпен, но няколко ръбати проблема го превръщат във прекрасна плодова салата с едно-две развалени киви парчета. Да, не ти разваля цялата салата, но оставате с горчив вкус в устата.

Играта има очевидни грапави неща, които ако имате желание, вие и вашата група можете да оправите с малко домашни правила.

Книжката с правила не помага, защото в опит да направят играта достъпна, от компанията са изгубили сякаш няколко страници с изяснителни правила. С други думи, колкото и да е странно за такъв тип игра, но Dwarves Inc определено има нужда от FAQ.

Концепцията е отлична, механиката с акциите е чудесна и сравнително оригинална, но доста неща изглеждат неизгладени, а аз нямам времето и желанието да гладя смачканите и непрани панталони на някой друг… колкото и красиви да са те.

ПЛЮСОВЕ:

  • Красив арт
  • Свежа тема
  • Отлични компоненти
  • Лесни правила

МИНУСИ:

  • Неизяснени казуси
  • Предизвиква аналитична парализа
  • Краят на играта е мъчен и досаден
  • Пак ще го кажа. Аман от Ктулу.

Яд ме е, защото играта можеше да е много повече. За да разгледате повече от нея, както и да видите бъдещите проекти на компянита, посетете сайта им.

ASSA Games

Магазинът, в който се тества.

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'
Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри. Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца. От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.