сряда, ноември 20, 2019
Заглавна страница » Настолни игри » Dwarf War – Ковчег с тонове магнити и 3Д пещери!
Dwarf War – Ковчег с тонове магнити и 3Д пещери!

Dwarf War – Ковчег с тонове магнити и 3Д пещери!

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри.Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и три деца.От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.
Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Latest posts by Деян Георгиев 'BigBoxGamer' (see all)

Рядко започвам какъвто и да е текст без да знам как ще го завърша, камо ли ревю на игра. И да – казвал съм често за разни игри, че са уникални. Забравете тези игри. Ако има нещо от настолния свят, което е уникално, това е Dwarf War.

Почти цялата тази уникалност идва от компонентите. Dwarf War пристига в голям дървен ковчег пълен с тонове пластмаса и магнити. Много магнити. Не! МНОГО магнити.

Освен това играта е и 3Д. Тук изграждате тунели, откривате пещери, строите сгради в пещерите, вдигате единици, биете си и мятате магии.

Dwarf War е игра по сценарии, но най-базовата концепция се крепи на дуелна игра между два клана подземни джуджета, които се борят за надмощие, или с други думи – да избие всичко на другия играч.

Ако притежавате допълнителните компоненти, можете да играете играта соло, както и в кооперативен режим, като дори можете да се развивате в цяла кампания.

Ако пък си купите още някои други компоненти, може и да цъкате до 4 човека, като за целта вероятно трябва да си освободите целия ден, защото играта е дълга за двама, камо ли за повече.

Всеки играч си има собствена пещера, където развъжда ферми за гъби, копае мини, вдига крепости и казарми, както и рови тунели в различни посоки. В тази игра има изключително много „движещи се части“, но това не трябва да ви притеснява, защото тези части са забити здраво на мястото им.

От снимките виждате, че играта няма дъска, но има въженца и бихте си помислили, че това е някаква игра с миниатюри. Тогава къде са миниатюрите!?

Няма. И по-добре. Това не е типичната игра с миниатюри. Приемете Dwarf War като класическа бордова игра с вечно променящ се борд. В началото на играта ще започнете с една пещера, която малко по малко да си развивате, но скоро ще ви отеснее и ще трябва да копаете тунели, за да разкриете още пещери.

Тези въженца, които виждате от снимките и приличат на извадени от „Млад ел техник“ са всъщност тунелите. Всяка плочка/пещера има два вида тунели – хоризонтални, които по стечение на обстоятелствата могат да се движат леко вертикално и изцяло вертикални, които се движат само нагоре и надолу.

Добре е да управлявате добре тунелите и да си изградите добра инфраструктура, защото ако единиците ви няма къде да отидат в края на хода ви си заминават.

Споменах единици. Тук всеки играч има определено количество магнитни единици от неговия цвят и два командира с малко по-добри статистики. Всичко в играта се върти около тези единици – с тях копаете мини, с тях ровите тунели, с тях се биете.

При някои сценарии ще откриете, че освен базовите единици има още купища чудовища като импове, зомбита, жаби, дракони и какви ли още не. Но нека засега се концентрираме върху жълтите и зелените единици.

Това е конфликтна игра за двама и както споменах – има бой. Но забележете – тук няма никакви зарове. Всъщност, единственият скрит елемент в Dwarf War е свързан с малка блъф механичка, точно преди фазата на битките, когато всеки тайно споделя колко кристала (вършат работата на класическа мана във видео игрите) ще похарчи за First Strike магия. Но дори и тогава вие не можете да си попречите. С други думи – Dwarf War е от любимият ми тип игри – с абсолютна открита и предвидима информация.

В общи линии играта е в четири фази, като всяка фаза си има своите прости механики, но и детайлни особености.

Събиране на единици – тук се изчислява кой играч колко единици може изобщо да има и в коя пещера колко единици може да вдигне. Изисква се проста математика и леко извратено мислене, но се свиква след време. Тук на помощ идват фермите с гъби, щабовете ви, височината на която се намират пещерите и други особености.

Втората фаза  е възлагане на работа – тази част е подобна на класическа игра с работници, като играчите слагат единица по единица да вършат някаква работа, да се движат, да нападат, да защитават и често да пускат магии.

Битки – след като всички единици са се местили се гледа къде се случват битки и след малка фазичка на въпросната магия First Strike, играчите избират битките по специфичен начин, в чиято методика няма да навлизам.

Казах, че тук няма никакви зарове, но това не е просто изчисление на резултати тип Meeple War. Тук е описана формула… която, честно да си кажем, изглежда много по-сложно в книжката, отколкото е на практика.

Тази снимка най-добре описва преживяването:)

Гледа се всяка единица, която участва в битката къде се намира. В зависимост от това, тя получава определен модификатор. Примерно – ако се биете в средата на пещерата имате модификатор „х2“, ако се биете от изхода на тунела „х1“. Но! Тук можете и да подпомагате битките и извън пещерата – от другият край на тунелите. В този случай модификаторите зависят от това дали помагате от същата равнина, дали отдолу или отгоре. Ако помагате отгоре, тогава имате най-добър модификатор.

Абе… дори и с това се свиква. След като всеки играч си изчисли точната сила се получават числа като 23 на 14, да кажем. Тук победителят не е задължително да е победител, защото след като се види каква е разликата между силите се гледа специална таблица, която в зависимост от резултата, всеки играч губи определен брой фигурки… пак, специфични фигурки по специфични правила. Единственият начин победителят да няма загуби е ако направи разлика от 16 с другия играч.

И тъкмо, когато бихте си помислили, че сложната част е свършила, идва „Clean Up” фаза, която е далеч от класическа. Даже тук се нарича „Strategic De-committing”. Тук всеки трябва да си прибере единиците в подходящи за целта лагери, като може да ги движи на съседна пещера. В зависимост от това кой притежава пещерата обаче се спазва определена инициатива и може да не остане място за някои единици… след което тихо и кротко да си се самоубият.

Заключение

Бих нарекъл Dwarf War добра sandbox военна игра. Тук започвате с малко избори, но границите ви така се отварят, че само след няколко хода изразът „не знам кое е тунел, кое е мост“ добива реалистични представи. 3Д ефектът е не само ефект, но си е направо солидна част от играта, която ще предизвика пространственото ви мислене, а богатото разнообразие от компоненти, сценарии и модове ще ви държат влажно дълго време.

Да, играта е засипана с правила. Книжката, която можете да прочетете онлайн е 42 страници, но ако пренебрегнете твърде сложно написаните правила, които дори и Гадината не би написал по този начин, ще осъзнаете, че Dwarf War не е сложна. Всъщност си е направо лека военна игра, която не може да се мери с тежестта на половината класики на GMT Games.

Тук може и да нямате класически миниатюри, но магнитите не само че работят механично, но и си изглеждат тематично. Гарантирам ви, че атмосфера се усеща, а задоволението от правилно изиграните ходове съществува основно поради факта, че нищо в играта не се усеща скриптирано. Да, играете по сценарии, но те са толкова свободни, че всичко в Dwarf War зависи от вас.

Dwarf War беше финансирана чрез Indiegogo и все още не може да се открие официално на пазара, но я очаквайте, защото тя определено оставя отпечатък.

ПЛЮСОВЕ:

  • Оригинална визуална концепция
  • Повече от страхотни компоненти
  • Усещане за sandbox
  • Разнообразие от сценарии и различни начини на игра
  • Не е толкова сложна, колкото изглежда

МИНУСИ:

  • Правилата са написани по-сложно, отколкото са всъщност
  • Когато играта се появи на пазара, цената… абе пазете си заплатите

За повече информация, вземете да посетите сайта на производителите, де.

Dwarf War

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'
Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри. Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и три деца. От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*