събота, февруари 24, 2018
Заглавна страница » Настолни игри » Dungeon Twister the Card Game – Отличен наследник на гениална класика
Dungeon Twister the Card Game – Отличен наследник на гениална класика

Dungeon Twister the Card Game – Отличен наследник на гениална класика

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри.Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца.От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.
Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Продължаваме с Ludically. Днешната игра е много специална за мен поради две причини. Първо – тя е от любимия ми дизайнер Крис Бойлингер, и второ – тя е картова версия на страхотната, наистина страхотната, Dungeon Twister. Признавам, играл съм бордовата само веднъж, но тя толкова ме плени, че се закотви сред любимите ми игри. Това ревю ще бъде малко странно, защото с него ще опиша две почти идентични игри. С други думи, ако никога не сте играли нито картовата, нито бордовата, това е за вас.

Картовата версия не предлага твърде много различни идеи с оригинала и в известен смисъл двете игри не просто се покриват, но  има начин и да се комбинират.

Dungeon Twister the Card Game може да пристига в малка кутия, но предлага не просто хапка, но едно пъноценно недиетично натъпкване, което ще ви засити мозъчните клетки за известно време. Ако сте запознати с оригинала, знаете, че тази система е шахова, изисква много мислене, планиране и ще сдъвче и изплюе всички, които подхождат към нея лековато.

Моят модифициран геймплей.

Моят модифициран геймплей.

Историята е следната – някакъв хахо магьосник е организирал турнир, поне за него си, в който е метнал купчина класически фентъзи герои в лабиринт и ги е накарал да се измъкнат „Кубът“ стил или в по-добрия и извратен за него сценарий – да се поизбият колкото могат.

DTCG е игра за двама, в която всеки контролира голям отбор от герои и се опитва или да ги измъкне от другия край на лабиринта или да потрепе малко опоненти.

Сетъпът е протяжен, но не е скучен за тези, които подходят с мисъл и планиране. Това е част от играта, защото тук се избират героите по разнообразен начин.Може да е с драфт, може да е на случаен принцип, може всеки от играчите да е с различни герои, може и двамата да са с еднакви.

Всъщност, най-добрият и стратегически подход (както е и в оригинала) е и двамата играчи да са с еднакви герои. В зависимост от сценария, който изберете, ще имате различен брой герои и различен брой специални предмети, които ще разпръснете по картата. В най-общия случай ще имате по осем героя. Да, много са. Да, всеки има специално умение и понякога може да се объркате. Не, ще свикнете. Всяка следваща игра ще ви бъде по-ясна и по-стратегическа от предната.

Може би най-голямото предимство на картовата версия пред оригинала е именно набора от герои. В базовата бордова версия разполагате само с по осем героя. Ако си купите и всичките разширения, този избор ще се разшири значително, но само базовата картова пристига с по 25 на играч. Това си е бая!

pic2595889

Източник на снимката: Boardgamegeek.com

Не мисля да навлизам в подробности с правилата, защото те изобщо не са малко. Само ще кажа, че вие ще се движите из лабиринта, ще въртите стаите, ще откривате предмети, които вие сами сте сложили там, ще разкривате някои от героите си, които също сами сте сложили на определени места, ще заемате тактически позиции и ще се биете с чуждите герои. Ще прескачате трапове, ще катерите/разбивате/прелетявате стени, ще се озовавате в капани, ще се заклещвате и ще дебнете…

В базовата игра имате три действия на ход и ако искате си ги изразходвате. В картовата версия, ако не си изразходвате действията, те се запазват за следващия ход и така можете да си ги трупате. Тази малка промяна увеличава изключително тактическите възможности на така или иначе един от най-мозъкостъргащите зверове на пазара. Не виждам причина обаче защо да не си прехвърлите системата и на бордовата версия.

Битките са интересни, въпреки че подобни механики са ползвани и в много други игри (най-известните примери са Blood Rage, Game of Thrones и Kemet). Всеки играч започва с еднаква ръка карти за битка с различни цифри. Когато два героя (или повече) се сбият, тогава се добавят техните статистики за битка и всеки играч добавя към битката една от своите карти. Картите се обръщат едновременно и играчът с по-голям сбор бие. Всички карти след това се изхвърлят от игра, с изключение на картата с нула.

В тази игра открих и правила за стреляне от разстояние, което не забелязах в базовата бордова игра, въпреки че е възможно да има такива и в разширенията. Тази стрелба може малко да усложни битките, особено ако се добавят и пукнатините в стените, които помагат на стрелците. Но отново, не е нищо, с което не можете да свикнете.

Това, което ще ви е адски трудно да се мушне в главата в обаче е…

Раираният слон в стаята

20160622_215333

Моят модифициран геймплей.

Ако и вие като мен сте проучвали или дори само сте попадали на играта в нета сте виждали как всичко се разполага на масата. В бордовия вариант, играчите просто движат фигурките (или токъните) по полета спрямо скоростта им. Тук, понеже всичко е само карти, цялата система е изменена.

Всяка стая има точно четири полета. Всяко поле е с различен символ. Когато някой герой или предмет е в стаята, картата му се слага в страни от стаята със символ сочещ към самата стая. Този символ обозначава къде се намира героят/предметът в този момент.

Гарантирам ви, че въображението ви ще бъде сериозно предизвикано и че ще ви отнеме много игри, докато свикнете с визията. Още повече ви гарантирам, че играта става ултра сложна за обясняване и че трябва да заключите входната си врата, защото има опасност партньорът ви да избяга с писъци.

За щастие, това има решение. В Boardgamegeek можете да откриете токъни и сгъваеми фигурки, които можете да си принтнете и да движите из картата. Можете просто да игнорирате символите по картата. Системата е така измислена, че можете да играете… и без нея… ако в това има някакъв смисъл.

Четох и друг вариант онлайн, който също ефективно решава проблема. Можете да ползвате кубчета, които да символизират героите ви. В момента, в който започнете да играете с модифицираната визия, играта светва и ще започнете да се чудите дали картовата игра не е и по-добра от оригинала.

За нещастие, бордовата версия е извън печат и по думите на Крис, нямат планове за репринт. Да, можете да откриете в ebay базовата и разширенията, но както се досещате – играта ще ви излезе златна. Все още обаче можете да си купите подобрената версия на базовата бордова игра – Dungeon Twister Prison. Тази версия пристига дори с фигурки. Трябва да побързате обаче, защото отново имам уверението от компанията, че щом се изчерпи няма да бъде преиздавана. Освен това, Prison е само базова версия с по осем героя и не се връзва напълно добре с останалите… освен ако не махнете фигурките… което пък премахва и чара… Ох! Объркана работа! Айде бе, Крис! Dungeon Twister е доказана класика, която всеки обича! Па земи я репринтни бе, ко са прайш!

Моят модифициран геймплей.

Моят модифициран геймплей.

Заключение

Dungeon Twister the Card Game е кажи-речи копие на оригинала си, като някои механики са подобрени и е добавено огромно разнообразие от герои и предмети. Играта е шахматна мъка за мозъка, защото освен подредбата на картата в нея няма да откриете нищо случайно. Всяко решение, всяко движение, всеки сетъп – всичко е във ваши ръце. Така че никой няма да ви е виновен, ако ви нашокат репата.

Според мен тази игра е в блясъка си, когато се играе редовно от едни и същи хора. Определено опитните играчи ще разпарчетосат всеки нов, който дръзне дори и да си помисли, че има някакъв шанс. От друга страна, играта пристига с хендикап опции, но честно казано, мен винаги са ме отлъсквали, защото никой не иска да го приемат за аматьор (въпреки, че е) още преди да е започнала играта. Играта е крайно конфротационна и е може би най-тактическата игра, която съм срещал. В никакъв случай не я подценявайте и не се захващайте с мисълта – „Айде да разцъкаме нещо“. Да не сте и посмели!

Няма какво да се лъжем – бордовата игра е много по-удобна и визуално по-ясна. Ако вече я притежавате, не виждам голям смисъл да си вземате картовата версия, освен ако нямате САМО базовата, без нито едно разширение. Ако е такъв случая бих се замислил дали да не си допълня колекцията и с картовата само заради героите и предмети – токъни лесно се принтират.

Със сигурност подобренията на механиките можете да ползвате и в бордовата, така че си заслужава поне да хвърлите един поглед върху правилата.

Така! Ако нямате нито една от двете, какво да си купите? Ами… не мисля, че имате особено голям избор. Бордовите са изчерпани, с изключение на Prison версията, която също съвсем скоро ще свърши. Всичко останало, което откриете онлайн ще ви струва поне една зълва и три чичовци. Картовата версия все още се открива на много места, а цената й е повече от достъпна. Със сигурност ви препоръчвам да посегнете към нея, но с огромният условие да потърсите в BGG варианти да си модифицирате визията. Не се притеснявайте, не е трудно.

ПЛЮСОВЕ:

  • Носи същия дух на оригинала
  • Огромно разнообразие и нови тактически възможности
  • С изключение на картата, в играта няма никакъв късмет. Имам предвид никакъв!
  • Различни модове, опции и хендикап възможности
  • Достъпна цена и разпространение

МИНУСИ:

  • Визуален хаос (който лесно може да се модифицира)
  • Твърде много мислене, означава точно това – твърде МНОГО мислене!

Ако и вие сте същите мазохисти като мен, препоръчвам ви да чекнете сайта на производителите, щото са пък яки!

Ludically

 

Магазинът, в който се тества.

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'
Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри. Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца. От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.