петък, април 19, 2024
Заглавна страница » Настолни игри » Превю: Dragon Canyon в Kickstarter
Превю: Dragon Canyon в Kickstarter

Превю: Dragon Canyon в Kickstarter

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Играта в момента е в кикстартър, така че ще се опитам да бъда колкото се може по-обран откъм коментари, особено откъм визията… въпреки че играта изглежда наистина…. зашеметително. Добре, дотук с обещанията.

Dragon Canyon е особена игра, което е типично за тайванския дизайн. За мен това винаги е плюс.

В играта има карти, зарове и страхотно илюстрирани бордове, които се нареждат на случаен принцип в средата на масата. Стилът на рисунките е мангов… абе като манга… а темата очевидно е свързана с бой на дракони. Или поне на един дракон.

Темата е следната: „Всяко поколение, пет племена пращат най-добрите си герои в състезание дълбоко в пустошта на Каньона на дракона. Те са там, за да събират съкроища, да си правят номера и да се млатят един друг. И да, дори и работата заедно би ви била полезна в тази опасна земя.

Ще ловите свежо месо от динозаври и ще събирате ценни речни камъни и дървета. Ще ровите из драконовото леговище за кости. Ще нападате съседските кервани и ще търгувате с добре защитените села. Целта ви е да успеете да удържите тези блага и да ги инвестирате в слава и сила за вашето племе!

Както виждате, това е конфликтна игра и не само ще се нападате, но и ще си крадете един от друг. И да, има зарове и сравняване на статистики, но това е само малка част от тази… не бих казал арена тип игра.

В общи линии вие ще се опитвате да събирате ресурси и да ги опазвате, след което с тях да си купувате победни карти.

Тези победни карти са една от най-интересните части в играта. Всяка една има различен начин за събиране на точки в играта и обикновено се опират до събиране на комплекти. Самите ресурси ще ги вземате от борда в средата, както и от самите герои, които играете всеки ход, така че имате пълен контрол над стратегията си. Е, играта има склонност да „агресира“, така че не можете да разчитате, че другите няма да ви раздават шамари.

По време на вашия ход вие играете един от героите си в ръката с лицето надолу или лицето нагоре върху борда в средата. Ако го сложите с лицето нагоре, можете да нападнете друг съседен герой или да използвате умението му. Ако го сложите с лицето надолу блъфирате другите и се надявате да не ви го пипат, защото в края на хода вземате ресурси от плочките, където имате герои, както и от самите герои, които носят ресурси. След като ги получите, можете да си купите спешъл карта за точки. Всички имат еднакви герои, което води до баланс и тактика. Не можете да си вземете героите обратно в ръката, докато не изиграете всички, или някое от специалните умения, които биха ви свършили подобна работа.

Една от особените механики е тази кооперативност, за която споменах нагоре. Ако в даден момент се получат 4 героя един до друг в ортогонална редица се празнува фестивал на жътвата, в който всеки си събира яко ресурси. Това добавя силен абстрактен елемент малко тип „морски шах“. Да, има логика, но… абе абстрактно си е.

Остават няколко дни до финала на кикстартъра и ако ви кефи как звучи, кликнете на бутона отдолу и разгледайте по-подробно проекта. Може пък и да е за вас.

Dragon Canyon Kickstarter Project

 

Facebooktwitteryoutubeinstagram

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Собственик съм на кафене с настолни игри насочено към хората без опит в игрите. Стремя се да играя всички модерни и актуални настолни игри, но се опитвам да давам светлина основно на по-странните, по-отритнатите, по-апокрифните и тези игри, които рядко се появяват под прожекторите. Имам дългогодишен опит като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*

Big Box Gamers