четвъртък, март 28, 2024
Заглавна страница » Настолни игри » Dingo’s Dreams – елементарна настолна игра с пъзел елемент
Dingo’s Dreams – елементарна настолна игра с пъзел елемент

Dingo’s Dreams – елементарна настолна игра с пъзел елемент

Здравейте отново, много време мина! Толкова много, че започнах да забравям кога последно сме си „говорили”. Това, разбира се, не ми е намалило желанието да си „говоря” с вас, ни най-малко! Точно обратното! И днес искам да си говорим, пак за игри! По-точно за една конкретна игра. Но нека започнем с животните… Обичате ли животните? Аз много ги обичам, особено добронамерените и спокойните. Помня едно време, когато нашето куче беше още малко (все още се побираше да спи на леглото на сестра ми) и тя го беше загубила в парка. Беше много тъжна работа, но се оказа, че кучето е по-оправно от нея и се беше прибрало само! Та така и в тази игра…

Dingo’s Dreams

dsc02378
Dingo’s Dreams e леко детинска настолна игра на Алф Сийгърт и Раян Лаукат, като последният е решил този път да е само илюстратор и нищо повече. Както може би се досетихте от горния абзац, в тази игра вие ще сте животни, които са се загубили и се опитват да се приберат. Групата на Динго (Динго е куче динго, изненада!) ще преминава през най-различни местонахождения по пътя си към дома и точно в тях се крие основната ви цел в Dingo’s Dreams –  трябва да подредите „сънищата”, по които минават животните, и то за предпочитане преди другите да го направят. За тази цел, всяка игра се изтегля една карта, която задава каква форма на сънищата ви трябва, за да изведете всички животни от гората. Просто, нали? Да видим набързо как се случва целият 

Геймплей

dsc02374

Всеки играч има пред себе си 25 картончета подредени в квардат 5×5 и едно картонче с името и картинката на животното му. В началото на всеки ход един от играчите тегли карта от тестето с локации и показва на всички съответната локация. Всеки има едни и същи локации и когато види какво има на картата, обръща картончето на съответната своя локация така, че да показва неговото животинче (дори и картончето да е в ръката му). Това се води разкрита част от пътеката вече и до края на играта ще я местите насам-натам. Като заговорихме за местене… Втората фаза от всеки ход е местене на плочки. Както казах, в началото на играта имате едно картонче с името на животинката си, от там започва местенето. Механиката е много проста – взимате картончето и бутате цял ред или цяла колона в права линия, за да излезе друго картонче. По този начин съответният ред или колона се разместват и лека-полека пътеката започва да се нарежда. Който нареди първи зададената форма на пътека успява да изведе животните по правилната пътека и печели 1 точка, като след това започвате нов рунд и това се повтаря, докато някой не спечели две точки. Това е цялата игра! Е, добре де, има още малко…

В играта има едни дървени дискчета за бедствия, които указват къде не трябва да има лик на вашето животинче. Въпреки на пръв поглед стратегическият елемент, който се добавя в играта, тези дискчета хич не ми харесват поради две причини. Първата е, че абослютно ненужно се удължава играта и въпреки идеята за по-сложна игра, играта си остава точно толкова произволна. Често пъти се случва някой да спечели по време на първата фаза, когато единствената плочка, която му трябва се изтегли от тестето с локациите. Както и да е, нека минем на второто. Правилата за игра с тези дискчета правят така, че много често никой не печели. Защо? Ако играта не приключи много бързо, за 7-8 хода, става много трудно да подредиш формата и да избегнеш всички полета с бедствия. Колкото повече се удължава играта, толкова по-невъзможно е някой да спечели. Може би, ако играта не беше толкова произволна по начало, щеше да стане по-стратегическа с дискчетата, но в случая просто не виждам смисъл.

Заключение

dsc02375

Щеше ми се Dingo’s Dreams да е повече, отколкото се оказа, че е. Щеше ми се да има поне някакво взаимодействие между играчите, щеше ми се играта да не е толкова произволна,  както и да има още, и по-разнообразни, карти за сънищата… След две-три игри започнаха да излизат повече и повече проблеми, които правеха играта някак недовършена в моите очи. Няма спор, че играта е лека и бърза без бедствията, както и, че е с много приятни илюстрации и компоненти. Казвайки това, трябва да отбележа и нещо друго. Това е една от идеалните игри за игра с деца – много лесни правила, шарена, включва разпознаване на форми и базови двигателни и логически дейности. Дори и вие да не я харесате, децата ви или децата на ваши познати със сигурност ще играят с удоволствие на нея. А дори и те да не я харесат, някой ден техните деца… Спирам с глупостите. До скоро.

ПЛЮСОВЕ:

  • Елементарни правила
  • Подходяща за игра с деца или за филър
  • Хубави илюстрации и качествени компоненти

МИНУСИ:

  • Почти всичко зависи от произволно подредените карти
  • Никакво взаимодействие между играчите
  • Формите на сънищата са генерирани и не особено оригинални (с изключение на една)
  • Дискчетата за бедствия са ненужно ограничаващи, правят играта почти безмислена

 

Facebooktwitteryoutubeinstagram

За Камен Цветанов

Казвам се Камен, програмист съм по професия и геймър по душа. През свободното си време се занимавам с най-различни занимания, преобладаващо играя футбол и свиря на китара, но напоследък настолните игри изместват всичко останало лека-полека. От една година те са ми най-силното хоби, като от известно време организирам хора за игри в Студентски град и си прекарваме весело заедно. Обичам да играя както с близки приятели и познати, така и с непознати, важното е да е весело и все пак… нека най-добрият победи!

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*

Big Box Gamers