четвъртък, септември 21, 2017
Заглавна страница » Безплатни игри » Death at Samarra – Безплатна игра за принтиране
Death at Samarra – Безплатна игра за принтиране

Death at Samarra – Безплатна игра за принтиране

Георги Димитров 'BigBoxSharki'

Здравейте, аз съм Георги или BigBoxSharki, ако предпочитате.
От пет шест години съм фен на Magic: The gathering,
а от 2-3 се увличам и по други настолни приключения.
Вниманието ми го грабва всичко фентъзи (друг въпрос е дали го задържа).

Днешната игра за принтиране, която съм ви избрал се отличава по много неща от повечето предишни, за които съм писал. Първо тази не е соло, второ не е фентъзи ( и аз все още не мога да повярвам) и трето не е на Тод Сандърс! 

Death at Samarra e дело на дизайнера подвизаващ се под Strangelander и е създадена през 2008-ма година. В нея вие и вашият съперник влизате в ролята на търговци, които се опитват да откарат свой слуга до съседния град, без да го застигне Смъртта.

Компоненти

  • Игрална дъска
  • 2 плочки Търговец
  • 2 плочки Слуга
  • 2 плочки Смърт
  • 6 палатки

От Багдад до Самара

Играта започва с това как всеки тайно поставя по една от плочките си в различна палатка и нарежда палатките в своя град, така че да може само той да вижда плочките вътре. Няма значение реда, в който се поставят плочките, нито коя в коя палатка отива. Когато и двамата играчи са готови с това е време играта да започне.  Както споменах, целта на играта е да достигнете съседният град със своят слуга без смъртта да го срещне по пътя или още по-лошо, той да я завари в града. По време на хода си всеки играч има две действия:

  • Може да мести една от плочките си заедно с палатките им, ако не са разкрити) с едно поле, в която посока пожелае без диагонално, без да прескача и без да застава върху поле, където има друга плочка.
  • Ако търговецът не се е разкрил може да посочи противникова плочка до себе си и да й каже да се разкрие, след което и той се разкрива като търговец. Това може да се направи само веднъж за цялата игра.
  • Ако смъртта не се е разкрила може да посочи една противникова плочка до себе си и да каже, че я убива, след което се разкрива като смъртта. Това може да се направи само веднъж за цялата игра.

За да спечелите играта трябва или вашият слуга да достигне до другият град без да бъде убит или да убиете слугата на противника. Звучи доста просто нали? Не е. Death at Samarra е бърза, но с достатъчно дълбочина, дедуктивна игра, която ще ви накара да опитвате отново и отново. Всъщност е много възможно една игра на нея да продължи по-малко време отколкото ви е отнело да си я подредите на масата, но… всички игри, които ще изиграете за една вечер пък ще отнемат повече време отколкото подредбата и изработването взети заедно. 

Death at Samarra запълва точно онази ниша, когато сте само двама, но ви се играе Ressistance или Avalon, а останалите още не са дошли. Препоръчвам за филър, докато чакате закъсняващите. 

BoardGameGeekФайлове

Магазинът, в който се тества.

За Георги Димитров 'BigBoxSharki'

Здравейте, аз съм Георги или BigBoxSharki, ако предпочитате. От пет шест години съм фен на Magic: The gathering, а от 2-3 се увличам и по други настолни приключения. Вниманието ми го грабва всичко фентъзи (друг въпрос е дали го задържа).

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*