събота, септември 23, 2017
Заглавна страница » Настолни игри » Booo! – бързото „пипи” секви ги ражда
Booo! – бързото „пипи” секви ги ражда

Booo! – бързото „пипи” секви ги ражда

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри.Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца.От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.
Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Latest posts by Деян Георгиев 'BigBoxGamer' (see all)

Една от любимите ми пъзел игри е Ricochet Robots. Най-големият й проблем обаче е, че трудно се намират хора, с които да я играя. Простата причина е, че този тип игри са нишови и ако човек е добър с пространственият начин на мислене ще смачка всички останали на масата и никой няма да си изкара хубаво. Както споменах и в ревюто на RR, на всеки човек мозъкът му работи по различен начин и това, че лично аз съм добър в подобен тип игри не означава нищо. Даже напротив – това ми е малкат аутешителна награда, че ме нагъват във всички останали игри.

Та! Booo! е презентирана като шарена, лековата и на пръв поглед детска игра, но нека не се залъгваме – това си е Ricochet Robots… но все пак в малко по-лек вариант.

Тематично, играчите влизат в ролята на духче, което пътува из стаите на случайно подреден замък и се опитва да изгони гостите. Всъщност, това си е чиста абстрактна пъзел игра за бързо мислене и пространствено съобразяване.

В окото на бурята от мозъкостъргачи стоят няколко цвята, което автоматично оначава, че Booo! е далтонист-вражебна. Няма нито символи, нито каквото и да е, което да диференцира цветовете и ако имате проблем със зрението, от сега ви казвам – можете дори да не дочитате ревюто.

Но нека продължим линията на сравнение между Booo! и Ricochet Robots. Booo! е игра с малко повече правила, но определено е по-щедяща мозъка ви. С други думи, Booo! изисква по-малко усилия за решаване на пъзела, но това означава, че бързосеклото пипи винаги пичели, което пък означава, че добрите в този тип игри тук са дори по-добри!

Принципът е следния. На случаен принцип се тегли гост, който указва къде да бъде сложен в хотела и вашата цел е да достигнете до него със сладка фигурка на призрак. Всяка стая и повечето коридори са оградени с най-различни цветове. Първият играч, който каже на глас някакъв цвят има право да се пробва да стигне с духчето до госта. За целта трябва да използва само врати с цвета, който е споменал.

Ето и и врътката. Когато се движи между стаите и коридорите, играчът не трябва да се замисли и за момент, което означава, че предварително е видял пътя, а не импровизира. Мислих си, че това ще бъде доста субективен  дървен момент, но реално ограничението действа страхотно и често се объркваме и зацикляме, което дава шанс на останалите. С други думи, не само, че трябва да видите пътя в главата си, но и трябва да го преминете по него без капка съмнение.

Ето и другата врътка. Щом успешно стигнете до гост, вие си вземате този гост за точки и токънче със съответния цвят. От тук нататък нямате право да използвате този цвят. Което значи, че с течение на времето вие ще имате по-малко и по-малко избори, което честно казано може дори да ви улесни, защото в повечето случаи до гостите може да се стига по повече от един цвят.

Ако токъна с този цвят е пред друг играч, вие го вземате от него. Защо е тази врътня с токъните? Защото ако в някой момент пред вас има 4 токъна с различни цветове, вие автоматично печелите. Другият вариант за финал на играта е да свършат гостите и тогава който е събрал най-много печели.

Играта продължава 20-30 минути макс и определено няма да ви изтормози толкова, колкото Ricochet Robots. Да не говорим, че и арта е с пъти по-добър от… липсата на такъв в RR.

Заключение

Booo! е прекрасна семейна игра и добра загрявка за настолна вечер с геймъри. Илюстрациите са свежи, геймплеят не продължава повече от 20-30 минути, а трудността на пъзелите не е особено голяма. Дори не споменах, че в играта има два улеснителни мода – единият е с телепорти, а другият е с жокери, които ви позволяват да си сменяте цвета по време на пътя си.

Лично аз предпочитам да играя без тях, защото харесвам чистото предизвикателство. Знам, че няма да играя Booo! редовно, но мисля да я запазя, защото играта е безкрайно преиграваема, защото сетъпа е модулен, а и само след годинка-две, мисля че мога и да я играя и с големия ми син.

Трябва да имате предвид, че винаги ще има някой, който е много по-добър от другите в подобен тип игра и вероятно всеки път ще печели, но ако успеете да нацелите правилната равнопоставена компания, Booo! ще се превърне в страхотно мозъчно състезание.

ПЛЮСОВЕ:

  • Свежи илюстрации
  • Бърз геймплей
  • Предизвикателни, но не твърде трудни пъзели

МИНУСИ:

  • Не е подходяща за хора със зрителни проблеми
  • Изисква конкретен начин на мислене, което за някои хора е забавление, а за други мъка

Играта съвсем скоро ще се пръкне наляво-надясно по магазините, но засега можете да чекнете сайта на производителите и да се понадъхате.

Blackrock Editions

Магазинът, в който се тества.

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'
Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри. Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца. От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*