сряда, януари 24, 2018
Заглавна страница » Домашни правила » BANG! BANG! – домашен вариант за Bang! The Dice Game

BANG! BANG! – домашен вариант за Bang! The Dice Game

Иво Биков 'BigBoxHeterodox'

Иво Биков 'BigBoxHeterodox'

Казвам се Иво и съм Главен завеждащ на Отдела по модване и хаусрулване. (домашни правила… език безценен на нашите деди!). Освен това отговарям и за военния жанр в този сайт, който надявам се с вас (нашите читатели) да успеем мъничко да популяризираме. За мен бордовите игри са извор на креативна енергия и вдъхновение, поле за творчество с безкраен хоризонт. И докато някои, които ме познават, се усмихват, аз ще ви поканя да седнем и да изследваме заедно вселената, която лежи разтворена пред нас… на масата.
Иво Биков 'BigBoxHeterodox'

1 bang

Позволявам си да дам ново име на заглавието, защото промените са повече отколкото е прието да прави един мод спрямо базовата игра. И така, това е Банг на квадрат, или на стероиди ако щете, но има най-важното за една игра да забавлява. Тук го имаме по две спрямо оригинала и ако от моята уста звучи най-малкото нескромно, то предполагам ще го  потвърдят всичките ми приятели, с които весело сме се изпозастрелвали в не една и две игри.

Питате ме как ми хрумнаха тези откачени неща и колко време ми отне за да ми блесне идея за нов мод?  Ами точно толкова, колкото е необходимо, за да се изиграе една нормална игра на оригиналния „Bang!The dice game”. С други думи – още след първото ми изиграване.  Бях едновременно очарован от едни елементи и отвратен от други, но най-вече изумен колко нереализиран потенциал се съдържа в тази концепция. Така че в края на тази първа игра в оригинал, аз вече виждах контурите на другия Bang. Освен това винаги съм харесвал този тип игри на зарове с определен брой рероли (хвърляне отново на заровете) и краен сбор. Първата такава, на която съм играл  беше „King of Tokyo”  (естествено). Тя и сега присъства редовно в менюто ми. В „Bang” бях запленен от скритите роли, от този втори слой на неизвестност, напрежение и  драматични обрати,  ох.. драма  и обрати да искаш.

IMG_20141116_113856

Драго обяснява на новите каубои как стоят нещата в Дивия Запад

След момента на гениалното вдъхновение обаче идва продължителното време на плейтест, както си бяхме говорили преди няколко седмици. Лъсват първите недомислени неща и има разочарования, дори и съмнения, че нещата изобщо ще се получат. Колкото и да си гениален, не можеш да проиграеш наум всичките ситуации, които може да се случат. Дори след толкова време полиране, на последната игра преди седмица се създаде ситуация, която наложи издаването на микропач към играта.  Това е модинг-проектът, който ми донесе най-много опит. Също така усетих и трудностите съпътстващи работата на един дизайнер.

Харесвам тематичните игри и това в много голяма степен определя вкуса ми. Също така харесвам в дизайна на играта да са  имплементирани моделите и зависимостите от реалността. Пример: в  „Bang!The dice game” – патроните са ти всъщност точките живот (?!), е аз мисля че патроните трябва да са си точно патрони, нали? Това беше едно от първите неща, които ме накараха да възнегодувам. Друг момент е, че индианците в оригинал присъстват само като,  как да го кажа.. пул от стрели. Добре, мога да понеса тази абстракция, но не е ли по-добре да присъстват малко по-осезаемо, да вършат повече злини, да могат да правят това,  което най-обичат – да скалпират горките каубои, пък и да могат да им поизкъртят малко зъбки. В „Bang!Bang!” индианците са нещо като допълнителен играч, управляван от играта и понякога каприза на заровете прави да изглежда така, че сякаш си нарочват някой каубой  и му стъжняват живота на макс – измъчват, скалпират, умъртвяват и надават противните си викове… ах, как да не искаш после да мяташ динамит по тях.  „Лоша карма, амиго” – би заключил mad Sancho 🙂

IMG_20141116_113906

Be quick or be dead..

Друг пример: Гатлинг картечницата в оригинала, когато бива задействана от един играч, прави щети на всички останали играчи, без никаква избирателност (@!).  Ами… неприемливо ми е. Разбирам с каква цел е вкаран този механизъм, но не ми доставя удоволствие така, освен това е и нереалистично.

Какво друго да кажа. Ако ви харесва играта можете да си замените картонените токени – патрони с истински – играта става доста по мъжкарска, вкарва атмосфера и събира очите на хикс на всички около вас За точките живот използвам много приятни стъклени „капки кръв”.  Добавям също дървени купички за тях и патроните. Препоръчвам и употребата на dice tray (специална дървена „чинийка” за хвърляне на зарове), като всичко това можете да намерите в специализираните магазини, без патроните де. Не забравяйте и саундтрака!

bang-the-dice-game

Необходими файолове за този вариант, може да намерите тук:

[sociallocker]Bang-2015[/sociallocker]

Базовата игра можете да закупите от:

BoardGames.Bg

Магазинът, в който се тества.

За Иво Биков 'BigBoxHeterodox'

Иво Биков 'BigBoxHeterodox'
Казвам се Иво и съм Главен завеждащ на Отдела по модване и хаусрулване. (домашни правила… език безценен на нашите деди!). Освен това отговарям и за военния жанр в този сайт, който надявам се с вас (нашите читатели) да успеем мъничко да популяризираме. За мен бордовите игри са извор на креативна енергия и вдъхновение, поле за творчество с безкраен хоризонт. И докато някои, които ме познават, се усмихват, аз ще ви поканя да седнем и да изследваме заедно вселената, която лежи разтворена пред нас… на масата.

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*