Site icon Big Box Gamers

Безплатна игра: A Night in Deepwail Manor

 Играли ли сте Munchkin? Добре. А играли ли сте Betrayal at house on the hill? А знаете ли какво става, като се комбинират двете? Аз също.

A Night in Deepwail Manor е игра за 1 до 2 играчи, на дизайнера  Javier Martin и е издадена от Grail Games през 2013г. В нея вие влизате в ролята на две деца, които не са играли Betrayal и са решили да видят какво има в близката призрачна къща(знаете ги, под път и над път са). Целта на играта е да посетите повече стаи и така да съберете повече точки, преди да избягате панич…исках да кажа, да излезете гордо от къщата.

 

Компоненти

 

Вратата изскърца и плах лъч на фенер се опита да разпръсне гъстия мрак, но беше сякаш погълнат от дълбоките сенки в стаята.

– Вече бяхме тук! – каза по-малкото момче.

Не е вярно!  – оспори другото – И стига си ми стискал ръката толкова силно, боли.

– Не я стискам!

–  Стискаш я!

– Не я стиска… – каза дълбок, призрачен глас зад тях и вратата се затвори с трясък!

Класика, нали? Ами това общо взето ще ви се случва и в играта, след като си изберете герои. Всеки от тях има някакво специално умение, което може да се използва по веднъж на ход. След като използва умението си героят става „изморен“.

Когато сте готови със съдбоносния избор кое хлапе ще играете е време за Munch…да теглите карти. Те биват два вида – стаи и срещи. Ако изтеглите среща, то веднага изпълнявате написаното на нея. Срещите обикновено са някакви зловещи създания, като това, което е държало децата за ръце в цитата малко по-горе. Ако изтеглите стая, то изпълнявате написаното на нея само ако вече има карта със същото име във вече изтеглените.

 Ефектите, които ще имат повечето Срещи е да ужасяват героите ви и да ви объркват плановете, докато повечето Стаи…ами също ще ви ужасяват. В призрачна къща сте все пак, какво очаквате?

Ужасяването става, когато е изиграна карта, която казва на героите да се паникьосат. Лошото на ужасяването е, че ако докато сте ужасени се наложи да се ужасите още повече (т.е. изиграете нов ефект „паникьосване“), то хода ви свършва и не взимате никакви точки. Когато веднъж се ужасите няма връщане назад.

След като сте изтеглили карта и сте изиграли ефекта й (ако това е необходимо), то може да използвате специалните си умения. Ако решите, че не искате, взимате всички карти, размесвате ги и започва втори рунд. Една игра се състои от три рунда, след което се смята че децата успешно са се изплъзнали от ужасите на къщата и сега бягат през глава към вкъщи. След всеки рунд се смятат събраните до сега точки и накрая се сборуват. Играчите получават точки за стаите, които те са разкрили.

Заключение

Лека…прекалено лека игра. Аз с удоволствие играя Munchkin веднъж на няколко месеца и съм голям фен на Betrayal, но A Night in Deepwail Manor ми остави кофти вкус след като я играх.   Картите са малко, ефектите им се едни и същи, разликата между ужасените и спокойни герои е прекалено малка…

Но има и неща, които ми допаднаха. На първо място сред тях са картите. Първо ми се стори, че са набързо свършена работа, но после се усетих, че всъщност представляват рисунките на децата, които са избягали вече от къщата и това много ми хареса. Второ, на играта не й липсва тематичност. Вие играете малки деца и те се ужасяват на всяка крачка, от всичко. Това също е добре измислено.

И все пак…определено останах останах с чувството, че нещо й липсва.

Линкове:
[sociallocker] BoardGameGeek
Правила
Файлове
[/sociallocker]

 

Exit mobile version